sista track meetet

Söndagsbloggningen är här och Nu har jag sprungit min sista tävling, såhär gick det till:

Vi tar det från början, vi har som sagt platser i bussen, vi äldre sitter längst bak. Det är alltid någon junior som får flytta på sig eftersom de tror att de får sitta där. De får flytta på sig helt enkelt.

Det är en handbollsturnering snart, vi har ett lag. Blir nog stabil back eller målvakt. Vi har ett "tema" i laget, alla ska vara ariska. Jag är en av frontfigurerna av oss med både blåa ögon och håret. Men vi har en jude med i laget så det är lugnt, de har tänkt på allt.


Vi har några legendarer i laget, detta är christian, en sjuk man som andas högt att man kan höra honom en Kilometer från där han är.

Sen har vi en grabb på skolan, han är riktigt skygg för tjejer, killar har han inget problem med. Men när det kommer till brudar bli han blyg, inget fel med det. Hans kompisar försöker hjälpa honom att få en prom date. Enklare sagt än gjort. De baki bussen har försökt i flera veckor med tjejerna i track laget utan framgång. Det var dax..

"han har ett varmt hjärta" "han är en gentleman" Men utan framgång tyvärr. Men de kom riktigt nära efter 20 tjejer de skrek på från bussen!

Ni ser luis där baki, han skämdes och sprang iväg, tjejen närmast skulle "överväga" det över helgen. Bättre än inget. Hoppas han får en prom date! Han vill ju gå! Någon svensk tjej som kan överväga?

Sen har vi Gandhi

Han går också efter namnet DJ cash money, riktigt rolig grabb som har många idéer om varför livet är som det är. Till exempel att alla på dunkin donuts är indier. Han försöker få jobb där eftersom att han "passar in där" eftersom alla är indier. Saken är att Gadhi är hindu och alla där kör islam. De går inte ihop direkt... Rasister enligt gandhi.

Han är en retsticka och får smaka för det.

Här dansas det, waka waka-dansen närmare bestämt, allt detta hände innan det började, tracken var 40-50 min iväg så vi for tidigare från skolan. 1.15 lämnade vi lektionerna, bussen avgick 2 så vi missade lite klass, vi börjar kunna det.

Nu kommer vi till holy ghost skolan. En kristen privatskola

Ganska liten skola, de har 2 hus till i denna storlek. Vad som är speciellt med denna skola är att det bara går killar på skolan vilket gör att varje gång det kommer tjejer till dessa track meets så blir de galna. De vet inte hur de ska behärka sig. Det är som att de bor i små fågelburar och tas fram när de behövs.

detta är en legend i track, båda dessa herrar går på denna skola. De har en regel att deras hår inte får vara för långt så han har lika långt hår fram som bak. Det är den ultimata pottfrillan typ.
Alla skrattar åt hans byxor, trodde först att det var en brud med byxorna men de går inga tjejer på skolan så det var omöjligt. Sen trodde vi att han inte var den kallaste ölen i kylen och de är han förmodligen inte.

Ett citat från honom "I can wear whatever i want as long as i win" Han har rätt, denna grabb utan muskler är den snabbaste i staten i häcklöpning. Han slickar häckarna. Löjligt bra. Håller med honom, är man så jävla bra kan man klä sig hur man vill.

Han är också snabbast på 100 meter av alla på denna tävling. Han sprang 11.25. Då är man ganska snabb. Grejen med track är att ju större rumpa du har ju snabbare är du.

Såhär ser det ut, dessa grabbar springer jag emot. Ni förstår att jag förlorar..Varje gång mot dem.
1: De är svarta
2: De har större rumpor än jag har
3: De har springit track i 4 år
4: Deras favoritmat är inte ett skrovmål, plusmeny, smällt och original

Det är förresten det första jag ska smacka på flygplatsen i Sverige om exakt 37 dagar. Frågan är om jag ska sänka den eller njuta.. Kanske köper 2 och gör båda.

Jag sprang också mina 100 meter. Jag hamnade i heat 4, bara svarta grabbar, eller just det. Fick en snabb kines på köpet. Fick nummer 1(vilket nu är på min resväska)

Det var dax, jag gör mig redo, jag går till min bana. Den längst in. Nummer 1. Frank som håller mina blocks börjar dra skämt baki mig. "tomas, bli arg, tänk på sex innan äktenskap, tänk på abort!!" Sen vänder han sig om till grabbarna bredvid mig som verkligen tror på det och säger "haha, you know what im talking about" och de skrattar. Tyvärr skrattade inte de jag skulle springa emot. Alla hoppar när det kommer till "on your mark" Jag skakade benen lite. Gick ner och väntade på att domaren skulle skjuta.

Han sköt, toamen tar sina ekorresteg och efter 3 så går över till älgkliv och bara matar.. När toamen matat klart så kommer en domare fram till honom. Han frågar vad toamen håller på med eftersom att han har en 1a på låret. Han var tydligen i 6e banan.. Orutinerad som jag är hade jag tagit fel på banorna. Aja, som tur är var det inte VM

Totalt fiasko. Brydde mig inte om att jag blev diskad. Blev bara lite besviken att jag inte fick veta min tid.. De 2 snabbaste gick vidare, om jag säger såhär.. Jag var inte en av dem.

Nu är det söndag! Nästa söndag kommer min älskade fader att vara här, längtar

åt kinesiskt i fredags, har det inte gått för långt om till och med  lyckokakorna säger:

"You are going to travel far away for both business and pleasure"

Lyckokakan har talat... Vi ses snart Sverige! 37 dagar kvar.


Kommentarer
Postat av: MallanP!

Vi ses snart!

2011-05-18 @ 19:05:44
Postat av: Jan

Tack för detta. Härlig sammanfattning

2011-11-20 @ 21:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0