Prom med bilder

Innan jag börjar lägga upp mina 400 bilder så ska jag berätta om något som hände idag. Helt plötsligt kommer en tjej fram till mig. Rebecca heter hon, hon säger att vi dejtar och skrattar. Jag gör high five med henne och säger sweet. Tänker inte mycket på det. Var så random, inte varit med henne på 5 månader+.

Sen får jag ett sms av en kompis som säger följande:
I heard a rumor about you?
Min spelförståelse jobbar igång och tänker på vad beccy sa.
Me: Ah, really, cus beccy said were dating randomly. Was it that?
YES, haha. Someone asked me today assuming I'd know cause I know you and some girls were so convinced that the rumor was true that they went on your facebook later that day to check your relationship status..

Ändå rätt sjukt att detta hände på en dag (tror jag) Och folk tror verkligen på vad allt folk säger. Därför New Hope är så tragiskt. De har verkligen ingen spelförståelse alls. Eller de som har spelförståelse sprider sånt här eftersom de förstår att folk kommer tro på det.

Vad ska man säga? Welcome to new hope fellow swedes.

Något skönt som hände idag var att jag snackade med min lärare om Sverige hon ville att jag skulle vara ärlig när hon sa "hur ska du berätta om amerikanska skolan till svenskarna?"

Jag var inte där igår så jag missade 2 läxor. Hon ba: Skriv ner hur ledarskapsprogrammet funkar som läxa. Taget säger jag.

Nu till något viktigt PROM

Jaa, detta prom är något väldigt stort i Amerika. Det börjar hemma hos Barb, hon ber mig börja byta om, nu är det 42 minuter var tills jag ska vara klar. Jag hade inte packat ut skorna, var tvungen att ta bort 45 synålar från min fin-skjorta. Småsaker men det tog ändå tid.

När det var 5 minuter kvar till avresa står jag där nere, frågar Barb om hon vet hur man knyter en slips. Själv har jag aldrig haft på mig en slips i hela mitt liv (tragiskt) så jag vet inte hur man gör. Barb har aldrig behövt knyta en slipps.
1: Hon är en hona
2: Hennes man knöt dem.

Som tur var har hon sett på säkert 5000 knutar + att hon är en mamma. Hon satte den på sig själv, började trixa och 20 sekunder senare var den där. Perfekt för att vara första gången!
Sen när jag skulle ta på mig byxorna var trixigt, de var lite för stora för mig, riktigt hängiga tyckte jag. Då fick jag höra av en rutinerad mamma 10 meter ifrån mig att man ska bära dem på kaggen och inte under kaggen som man bär vanliga kläder. Drog dem över kaggen och problemet löst. De är inte alls lika säckiga som ni kommer se snart.

Detta är första bilden på mig. En av många :)

Jag måste själv säga att jag ser bra ut i kostym. Den måste jag få ge mig själv. Måste också hylla Bretts flickväns pappa som lät mig låna denna tux. Vilken hjälte. Sparade minst 200 dollar för min mamma och pappa också. Han ska få en bild av mig med dejter och ett tackbrev.

Sen var det dax för mig och Barb att sätta oss i bilen för den 1 timme långa bilfärd som skulle visa sig ta mer än 1 timme...
Det visar sig att denna tux är riktigt varm. Tog av mig jackan och drog på kylan och några elvis-låtar från ipoden. Vi hade våra stunder med sången där ett tag.

Hon har en GPS Barb, de är inte bästa vänner, hon har den bara för att välja andra vägar och jävlas med den. Visa vem som bestämmer med andra ord. Hon har rätt 95% av gångerna med denna gång hade den rätt. Vi for överallt och ingenstans. Igenom Phillies gator. Det var bra trafik där märkte vi. Det var dock försent att vända om.

Efter en bra resa kommer vi till Menlings hus,

Jag tar ut blomman jag köpt åt henne (ett måste för blivande utbytesstudenter) Hon gav mig en blomma som for ner i fickan. Barb räddade med lite nålar senare. En av mina favoritbilder också

Sådär, nu var det klart. Vi var set som man säger! Randomfakta: "Set" är ordet man kan använda mest gånger i engelskan.

Här har vi hennes värdsyster, hon fick hoppa upp ett steg

När vi kom dit såg jag Larry, våran limmoförare, en svart, gammal, rutinerad limmoförare. Vi kommet till honom senare.
Går in och jag ser 3 damer och 3 herrar. Skakar hand med dem, såhär såg det ut
han är inte redo för en rejäl handskakning. Man ser det i hans frisyr, den var extremt amerikan. Bättre exempel på den frillan kommer snart. (ni ser också min date! Menling)

Vi ställer upp som man alltid gör, typiskt prom vilket var kul.

Här har ni gänget! Från vänster med beskrivning
: Menling, min date från kina
Toamen
Mayra Gomes(röd) en dam från Colombia. Hon hade en dialekt. Inte stor alls dock, Trevlig tjej. Hade samma pose på alla bilder
Andrew Pitt, hennes pojkvän, en riktigt trevlig grabb, ganska skojfrisk. Han drog några riktigt roliga sexistiska skämt under kvällen som jag inte förväntade mig men älskade.
Julie Tran(blå): Född någonstans i något asiat-land, en riktigt fin tjej, hon som styrt upp de mesta bilderna jag har på bloggen. Tack till henne. Hon som känner Menling också.
Bryan Pumpers, hennes pojkvän, lätt den sjukaste mannen jag träffat på många månader. Riktigt skön människa, underskattade honom och hans humor.
Dusanka Lalic, från serbien. En lite skygg flicka var mitt första intryck, hon kanske inte var så van med nya personer.
Jake Delman, hennes date (inte pojkvän denna gång). En skelögd grabb med varmt hjärta. Hade jag fått bestämma jag klippt han också.

Hur och vars ska man hålla handen på dessa bilder? Duckade också för att få en bra bild i samma höjd. Missade dock att alla körde "2011" Fick revanch senare

Skriker det inte "köp 2 betala för 1" Om denna bild.. Dressmanvarning

En bild på grabbarna endast. Tjejerna ville vara med hela tiden. Fick nästan mota bort dem ;)

En dam jag insisterade att få ta en bild med var Barb, min mamma under detta år. Alla tog sina bilder med sina mammor och pappor, grabbade det närmaste för mig den kvällen.

Riktigt fin bild... Den kommer nog upp på kylen
Sen var det dax for limmo!


Här har vi hela gänget med larry, våran rutinerade förare. Larry gillade att köra snabbt, det fick betala av sig senare.

Såhär såg det ut i limmon, nu är det fel bild eftersom jag satt på andra sidan min date. Vi körde kanske 50 km/h och Gamle Larry märker att bilen framför honom bromsar, Larry bromsar in från 50-0 på 3 sekunder och vi flyger alla åt samma håll. Som tur var så lärde vi känna varandra bättre genom högen som uppstod.

Min käre vän Brian som satt till höger om mig drar en kommentar: "fan larry, du är en riktigt bra förare... Jag menar, att undvika den där bilen"
Han är snabb i käften Brian, det gillar jag.

Vi hade tid och Brian frågar (han borde inte ha frågat efter den kommentaren) om Larry kunde köra oss till rocky stepsen. Larry säger att det är lugnt och jag blir lycklig. Man har ju bara sett det på filmerna.

Första bilden med grabbarna, jobbar ut axlarna

Staden i bakgrunden. En av de bättre bilderna

Förra bilden tog hockeygrabbarna. De ville också vara med i bilden. Man ser att det är hockeygrabbar.

Alla skulle göra en ful pose var det snack om i all fall.
Favoritbilden

Favoriten i repris. Den är nu också min profilbild på facebook. Känslan i den här bilden är ruskig. Jag kände rocky i mig själv. Jag har inte skrivit dit tomas eller fixat bilden. Det gjorde någon av tjejerna.

Nu var det dax att ta rockykänslorna och dra sit till prom. Den var på please touch museum, tyvärr var det inte kvinnor de ställde ut utan kända leksaker och sånt.
När vi kom dit så bad dom mig säga mitt namn i någonting som jag trodde spelade in mitt namn, det visade sig att den kollade om man var påverkad. Riktigt smart av dem. Hyllade dem för det också.

Först gick vi runt och Menling presenterade sig för hennes vänner. Hon var riktigt glad och hennes vänner hyllade faktiskt mig. "Dayum Menling, look at you, where did you find this handsome guy?!?!" Var en av dem. Fick sen se på facebook att en kinesisk grabb hade skrivit" 你的舞伴很帅阿"
Inte ens den bästa spelförståelsen förstår kinesiska. Dock gör google det. Google sa att jag var snygg. Han glömde no homo..

När vi varit runt hela stället, tagit en profionell bild och åkt en karusell inomhus, en såndär hästsak som hoppar upp och ner. Som tur hade de bälten. Sen så var det dax att äta. Det verkar vara samma mat på alla event. Pasta...Pasta och åter pasta. Är det billigt är kan de bara göra pasta?
Pastan var så mjuk så man inte kunde plocka upp dem med gaffeln. De tog överkokat till nästa level.

Sämsta bilden på mig. Självklart valde Menling den till sin profilbild. Den enda bilden jag har på själva promen.

På denna bild har jag också bra hörselskador. Tror de snott musiken från Rix-fm's listor. Inge bra dansmusik i mina öron. Sen så glömde de skruva upp basen. Det var inge bas alls. Diskanten var extrem och de skrek i öronen på mig hela kvällen.

Det stoppade inte mig, plockade äpplen och svamp några gånger. Kan dock inte avslöja mina bästa moves till mina läsare. Ni får se lulekalaset när the ark spelar(jag är seriös)

Sen var prom slut, folk började fara hem. Fick en väska där det står att jag gick ut deras high school. Lurigt men väldigt användbart för track.

Eftersom att folk som jag inte vill ska läsa bloggen kan jag inte berätta om vad som verkligen hände ;) Dock kommer den upp senare, kanske dagarna innan jag lämnar US. 43 dagar kvar nu

Säger som rocky
"Do you like having a good time? Then you need-a-good-watch"

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag tror att jag spricker av stolthet. Du är så tjusig, kanske du har ärvt mormors gener. Du är inte bara tjusig, du är också en toppenkille

2011-05-11 @ 17:55:39
Postat av: Micke

Legend.. wait for it.. DARY!

Fantastiskt mannen, jävla vad snygg och stilig du är go-unge! (No Homo)

2011-05-12 @ 05:33:46
Postat av: Morfar

Kononbra Tomas du bör bli författare eller journalist

Morfar

2011-09-15 @ 15:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0