Döva löpare + osama

Mycket har hänt på bara en dag, som ni märker har jag valt att inte spara upp sakerna som händerna och bomba ett inlägg på 25 sidor. Delvis för mormors skull så hon inte behöver läsa i omgångar och göra livet lättare  för att alla som har koncentrationsproblem.

Riktigt orutinerat av mig att lämna på spotify med musik när jag drog och duschade, försvann 20 min av min tid att lyssna... Tråkigt tråkigt, har bara 7 timmar och 27 minuter kvar :(

Runt 10.00 gick jag min vanliga 22-runda, Jacob en kille i skolan skrev "Aw yeah osama down yeah" Fattade inte så mycket och gick min 22.01-runda på facebook. Då skrev Lars " 10 years we got hi...suck it bin laden" Då vaknade jag till och frågade honom vad som hände, han bad mig slå på nyheterna och CNN hade live, de in TV:n hade svårt att uttrycka sig, de visade klipp på Osama och allt var bara ett stort mayhem (kaos)

Klockan var nu halv 12 och obama skulle komma "på" klockan halv 11. Förstår att han tog tid på sig dock, det kan bli riktigt intressant om han säger fel ord. Det är inte bara amerikanska folket som lyssnar. Talibanerna+ al qaeda synar allt han säger. Han vill inte reta upp dem mer än usa gjort genom att döda Osama.

Han är en jävel på att snacka den där Obama, med gråt i ögonen så höll han ett 9 minuters speech. Man blev lite rörd, not gonna lie.

Sen tog jag mitt pick och pack som jag skulle packat runt 10 till sängen.

På skolan hade folk amerika-mjukisbyxor, slipsar. you name it. Såg några riktigt roliga bilder på min vän Obama.

Riktigt roligt för er som fattar.

En annan är "Obama got Osama"
Eller "Osama, hide and seek champion 2001-2011"
Han får rätt mycket cred för detta. Det var tydligen Pakistan(som USA samarbetar med) som "lämnade" ut Osama till Amerikanarna. Det kontroversiella är att USA inte får gå in med trupper i Pakistan, grejen är att talibanerna bor i paketstan, de använder sig av gerilla-taktiker. De kastar en handgranat i Pakistan och springer över gränsen till Pakistan och Amerikanarna kan inte döda dem. De har ett skönt samarbete Amerikanarna med Pakistan, I ett fängelse i Pakistan så "rymde" 370 talibaner från ett fängelse.. Det är rätt konstigt att ingen fattat att folk börjar försvinna eller sett något.

Eftersom de dödade Osama så blir det att ducka sista tiden här i USA. Jag vet den säkraste platsen i huset om de kommer ;)

På tal om inget, har varit på track meet idag! Dagens höjdpunkt var att jag såg en buss med döva personer från New Jersey (annan delstat) Trodde att några var döva i laget. Det visade sig att 1 kvinna kunde prata och resten kunde skrika, gick inte att tyda något av vad de sa. En manlig lärare där var döv, han kunde nästan prata. Alltså kunde han typ säga 4, 3 men det var svårt att förstå honom.

De var riktigt fascinerande att se dessa människor och hur de pratar med varandra genom händerna. Dagens fråga, hur drar man ett skämt på teckenspråk och hur skrattar man?

Domaren var en sur människa på 70 barre. Han hade noll spelförståelse. Inget alls. Han trodde vi kunde allt, han trodde att de döva förstod honom och blev arg på dem när de inte förstod honom när han skrek för 3e gången... Fan vad konstigt att de inte hör.... Testa skrik igen, eller högre kanske...

Denna kvinliga lärare förklarade för domaren för 3e gången att de var döva och att det inte var lika lätt att skicka runt dem till deras event eftersom de inte kunde höra när man skrek till dem, man var tvungen att ta på dem eller få ögonkontakt, det är inte så lätt när man har 3 event på samma gång och bara 1 person kan prata.. Men gubben trodde att de skulle funka som det funkar i hans värld. Korkade personer gör mig bara arg.

Gubben skrek "för 3e gången, kan ni flytta er bakom stängslet, det är ett race som håller på just nu!!! 3 döva grabbar står och kollar på racet, uppfattar inte att någon skriker åt dem eftersom de kollar åt andra hållet. De var inte ens nära tracken så jag förstod inte varför de skulle flyttas.. Domaren går fram till dem och nästan puttar undan dem med våld eftersom han är arg att de inte flyttat sig. Då brister det för mig. Skriker åt honom, "men de hör ju för helvete inte vad du säger, hur tror du att de ska höra dig skrika?!?!"

Han svarade inte...Hoppas han förstod vilken idiot han är.
En sak gjorde min dag idag.. När allt var klart så fist bumpade jag med en av de döva grabbarna, kändes mäktigt att vi var bros utan att ha sagt ett enda ord. Riktigt bra känsla. Det är ett språk alla förstår

Kommentarer
Postat av: Morfar

Hur är det får du se wm i hockey.Det blir USA-Tre kronor i morgon onsdag.

2011-05-03 @ 23:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0