Är jag fransk eller bara jävligt romantisk?


World day
!! Idag kunde man vara fransk, ryss eller från italien. Jag valde Fransk och Brett Ryss: Såhär såg jag ut:

"nice stash bro" Baskern, tröjan, stashen. Så franskt..

Idag skulle vi framföra våran rapplåt som jag skrev. De andra i gruppen var liffa och kunde inte göra något. De hittade ett beat till min rapp som vi inte använde.
När vi skulle sjunga säger en grabb"vi sjunger tillsammans så vi inte behöver skämma ut oss"
YO
New hope syndomet igen. Idag har jag också varit så arg så jag slog i 2 skåp i skolan men det är en riktigt lång historia... Rosie... =)

Något som gjorde mig gladare var att de fixat in en RIKTIG cowboy, en klassisk cowboy med 60 år på nacken, han påstod sig ha 3-4 världsrekord och jag tror han efter det han visade sig. Han kunde tex snärta sina piskor 7.4 gånger på en sekund.

Han hoppade igenom sitt egna lasso runt 15 gånger och det var också coolt, sånt man sett på youtube. Han hade världsrekordet tror jag han sa: 450 gånger utan att stanna.

Runt 6 for jag och brett till skolan igen, han hade J-band (jazz) och jag ville se dodgeballturneringen. De var tvugna att med en brud på varje lag och det gjorde allt bara bättre. Det var skumbollar men några sköt dessa bollar rätt hårt...

Tjejerna hann inte ducka och det blev några riktigt bra skott i nyllet till publikens glädje, de spelade jazz i 3 timmar och sen for vi hem

Sista dagen
och idag skulle allt avgöras!!!! Det är ju en tävling det här och Seniors fuskar alltid så de vinner har jag hört...

Idag så fick man 2 poäng om man hade sin spirit week shirt och jag köpte en faktiskt, roligt minne!  Bild kanske kommer någon vacker dag.

Hade inge fit for life idag eftersom min lärare satte upp för stafette vi skulle springa senare. Det var seniors och freshman i samma lag och Juniors och sophomore i samma lag. Freshman är yngst så de fick vara med oss seniors!

Det var stört bra tryck i hallen och hela skolan var i sporthallen för att se detta!

Det började med en enkel stafettbana, ett tjejlag och ett killag på 10 pers. Tjejerna vann och killarna förlorade. Stafett är inte min starkaste gren så jag stod över. Ibland förstår jag mig inte på varför vissa ställer upp. Nu ska jag försöka att inte vara `könsdiskriminerande men det är svårt ibland när man ser vissa tjejer idrotta....

Och vi hade en grabb, utveckingstörd som sölade ner oss kanske 4 minuter och när varje sekund räknas så blir det svårt. Men det var ingen som klagade på honom så det kändes bra.

Här kommer jag in i bilden. Izzy dizzy körde jag och såhär ser det ut.


Man ska snurra 12 varv runt denna grej och sen springa tillbaka.. Vi ledde lite men jag körde stenhårt, de var roligt för de var rätt bra jubel när det var min tur.

Efter 12 varv så sprang jag tillbaka med byxorna i knävecken. Jag var så snurrig så jag missuppfattade vars målgången var och en grupp av lärare missupfattade och trodde att jag skulle stanna innan jag sprang in i dem men det gjorde jag inte.

Ska inte säga att jag dödade någon men någon bajsade på sig garanterat. Det var 5 kvinliga lärare och 1 av dem var gravid, det var inte hon jag siktade på. Jag gick från 100 km/h till 0 km/h på 0.3 sekunder och tröck la händerna mot väggen, det var som i filmerna när man kysser någon, så nära var jag.

De manliga lärarna skrattade och skakade hand med mig och jag bad om ursäkt till den kvinnliga som jag förmodligen skrämde livet ut. Kontentan av detta är att jag vann och det är alltid viktigast.

Nu var det dags för avslöjandet, vem vann spirit week? Var det Vi eller juniors?!

Vi stod på varsin sida och båda skulle storma om vi vann:


VICTOOOOOOORYYYYYYYYYY

Det var tv-puck scener som utspelade sig. Alla i en stor hög. Jag hoppade på några grabbar och fick snabbt ett bra knä i huvudet men jag gav 4 så jag var på +-sidan

Pepprallyt var för övrigt riktigt roligt och jag skrek så lungorna torkade ut lika fort som detta inlägg torkade ut

Såg att folk gått in och förväntade sig att jag skulle skriva på dagen för er men nu kommer svår spelförståelse in. Det var såklart på dagen för mig eftersom jag är 6 timmar efter just dig.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att läsa om vad som händer, men nu verkar det inte ha hänt något på ett tag.

2011-03-14 @ 21:33:39
Postat av: 36

Ser sjukt galet ut! skulle tyvärr typ inte hända i Sverige..

2011-03-15 @ 16:57:40
Postat av: chimi

Fantastisk blogg Tomas. Uppdatering nu tack! :)

2011-03-16 @ 22:56:44
Postat av: Mormor

Jag går in varje dag och kollar din blogg. Nu är det länge sedan du skriv. Jag saknar dig. Det är länge mellan gångerna du skriver. Kanske du inte har tid. Det händer väl en massa saker och det förstår jag. Du vet väl att du är ett av mina hjärtebarnbarn.

2011-03-17 @ 22:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0