Amerikansk tv

Sitter och ser på late show och ett svenskt band dyker upp! peter bjorn och john heter dem. alltid kul när Sverige visar. Det enda jag kan klaga på att att grabbarna verkar ha fått en ameriansk stylist (inte så konstigt) för deras hår är riktigt dåligt.. Eller typisk amerikanskt skulle jag säga!

Riktigt kul med kommentarer och jag skall svara på de som är värda.

Kolla denna bild! Jag hoppas att Björn blir stolt över denna bild! The answer is simple. Cheese. We use plenty of cheese(brutalt goda var de)

Idag hade LÅ match mot skellhell och jag skippade faktiskt Track idag, första gången jag gjort det. Det är också första sporten som JAG inte behöver vara där utan att hela laget "förstörs" Har alltid varit målvakt och utan målis suger det ju för utespelarna.. Samma som domare och i football!

Var matchen sjukt värd att se? Japp, var de lika mycket glädje än när de slog ut DIF men ändå, jag såg matchen med Paul samtidigt som middagen blev äten. Han är chill paul, vi båda älskar hockey. Det spelar ingen roll vilket språk man talar, vi talar hockeyns språk.

För drygt 2 veckor sen var jag sjuk, inte varit sjuk på drygt typ 1 år så det var tråkigt.  Var lite för sjuk för att springa track. Det är sant, jag Tomas Aronson har börjat springa track. Sporten där man springer runt en bana runt runt runt.
Var alltså för sjuk för att fara dit och jag ville stanna hemma en dag, huvudvärk och kunde inte andas genom borrarna var 2 av problemen jag hade med livet. De ville ändå att jag skulle stiga upp ur sängen för att se om jag var tillräckligt sjuk. I sverige smsade jag bara läraren och sa att jag var sjuk. Här var min värdmamma tvungen att fylla i ett papper som jag senare gav till "lärarrummet" så de kunde ge mig en lapp som jag skulle visa lärarna. Riktigt många saker som var onödiga. Men men.

Jag sprang inte på hela veckan för ont i halsen ska man inte springa på. Käkade dock 2 paket med halstabletter(de funkar verkligen här, det är inte som i sverige)

Ska skriva om en random-fredag bara för att:

Brett var på regions i orkester så Barb skjutsade mig till skolan, vi for lite senare än vanligt. Runt 07.35(fattar ni hur tidigt det är) Jag är alltid bland de första i skolan men det är också bra för jag gör ofta läxorna i skolan (homeroom)
HAde 3 prov idag, 3 är lagomt, inte för mycket. Inte för lite. Började med spanskaprovet på första lektionen, om man är smart så utnyttjar man systemet, folk som har gått på skolan i 5 år har inte klurat ut hur det funkar... Såhär funkar det: Lektionerna är 43 minuter långa: Toamen synade efter första provet att de som inte gjort klart provet får göra klart det nästa dag på samma lektion.  Har satt det i system och "hinner aldrig klart" mina spanskaprov =)

Självklart så gör jag allt jag är stensäker på och lämnar de som var svårt och jobbar igenom det på kvällen. Slutar alltid med att jag inte jobbar igenom vad jag skulle kunna eller glömmer bort var det var. Men men, jag har ett B i den klassen. Runt 85% (De räknar i procent)

Efter photo och band (pluggade i båda) så hade jag test i contemp issues! Läraren är riktigt chill faktiskt, han är som en polare typ. Han har några saker han alltid säger "Tomas, you are a good man" "dude" och "good boy" Det är som inte "lärartermer" han använder men det gör han älskad av många elever. Han är 23 år tror jag så det är inte så konstigt. Detta prov gick ganska bra. Fick 20/25 på provet så 80%

Sista provet var history 20-hundra-talet jag var ensam eftersom jag var sjuk dagen då provet var! Hade study hall så jag drog dit och gjorde det! Min lärare är ganska hörselskadad och hon höll på med datorn så jag smög med pappret i ryggsäcken lite snyggt och hittade 2-3 svar. Bombsäkert =)

En snabb sak bara. Jag var på bretts konsert och jag har märkt. Ju högre upp man kommer i stegen (ju bättre konserter) man går på = Mer asiater. Dock har jag aldrig sett en asiat spela bastuba eller trumpet, deras lungor är nog inte lika starka som hjärnan eller deras vilja.


Ganska random att jag lägger upp denna bild men kommer ni ihåg när jag berättade om lazzogubben som hade en massa världsrekord? Här har ni han

Inlägg kommer imårn efter matchen troligtvis!


Kommentarer
Postat av: Felicia

Min skola BÖRJAR 7.36. Det betyder att bussen går 6.35. DET är brutalt tidigt.

2011-03-26 @ 07:10:50
URL: http://aicilefs.blogg.se/
Postat av: Jan Aronson

I 15 års tid har jag börjat jobba 6.30 och 7 så jag vet absolut vad det innebär. Livet går ut på att hitta ett jobb där man styr över tiden själv. viktigt!

2011-03-26 @ 17:27:01
Postat av: Lena

Men är det inte när man går och lägger sig som spelar roll.

2011-03-26 @ 21:01:47
Postat av: Micke

´Min klocka är stäld på 5.47 Toam, jag börjar klockan 7.. Du vet inte vad som är tidigt mannen

2011-03-27 @ 07:37:03
Postat av: Erica

älskar din asiat-teori

2011-03-27 @ 23:01:29
Postat av: Mormor

Skönt att du är fri från förkylningen. Mormor är morgonpigg. Vaknar ungefär klockan 6.00 trots att jag får sova hur länge som helst. Du får ge dig till tåls till du blir pensionär. Då får du sova länge.

2011-03-28 @ 00:35:18
Postat av: Morfar

Det är tur att man är en hejare på engelska för det sista du skrev var ju mest på amerikanska

2011-04-12 @ 10:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0