Prom x2

Nu är jag här igen, 8 dagar kvar. Herregud, sista dagarna bara springer förbi mig, spelar ingen roll hur snabb jag är. Såklart har det för/bakdelar som allt annat. Bara det kan jag snacka om i timmar.

Chattar med simen, en norsk utbytesstudent som bor i usa. Första gången jag träffade Simen var på sts-campen i New York. Jag skrattade faktiskt första gången jag hörde hans namn. För er som inte fattar finns det ett ord i engelskan "semen" vilket översätter sperma till svenskan. Tyckte att det var fantastiskt roligt. Och jag förklarade det för honom. Han tyckte inte det var fullt lika roligt som oss andra på campen.

Jag satt i soffan och kollade tv, hör en radio på hög volym. Hör en trumpet, men trumpeten är så perfekt så det låter som att det är från radion. Jag går in och kollar. Paul sitter och blåser lite trumpet. Han var genialisk också! Han skulle spela söndag i kyrkan med Eric (min andra värdbror, det är i hans rum jag bor i) Han är hemma för att brett ska gå ut gymnasiet. No offence amerikanare men det känns inte som att folket som går ut gymnasiet här borde... gå ut gymnasiet. Ledsen att säga det.

Innan jag börjar, måste bara visa hur nära dessa bröder är.

Johannes Lindh and Samuel Lindh!

Så, nu till min Rubrik. Ska försöka ta er igenom detta så lugnt som det möjligtvis går. Prom, min date heter Rosetta, en av de bättre jag träffat i usa. Ja, min pappa var ju här så jag hade skjuts överallt av min egna pappa vilket var extremt skönt, skönt att slippa fråga och nästan skämmas när man ska någonstans.

Så som vanligt är min pappa sen, liksom jag är. Ledsen pappa, men ni var sena till allt vi gjorde här borta. Men jag vet vars det kommer ifrån nu, jag är också seg, dock är jag 10 gånger mindre seg än innan jag lämnade för USA. Familjen jag har i USA är hellre en timme innan samlingen än 5 minuter innan samlingen. Vi brukar alltid vara först till allt. nack/fördelar med detta såklart.

Jaa, jag skäms, jag var tvungen att ringa Barb för att jag och pappa körde fel. Vi skulle nämligen till Rosetta för att ta bilder innan vi for vidare till Holly och sedan till stället alla skulle mötas! Och tacka jag vet inte vem att vi fick tillbaka kameran, om inte pappa fått tillbaka den så hade jag löst det, men den historien kan ni redan!

Jag landar hos Rosetta, nu var det samma procedur som förra gången hos kinesen som gällde:

På med korsetten!

Pappa fick en bra närbild. Den var dyr, tur att den var fin (korsetten alltså)

När vi var klar här satte jag och padre oss i samma bil, Rosetta i en egen och hennes föräldrar i en egen! I amerika sparar man inte på krutet. Då kom vi till holly:

Hade fantastiskt dålig frilla, här fixar Rosettas styvpappa blomman som Rosetta karateslagade ner efter ett skämt hon inte uppskattade.

Här har ni frillan igen. (blir att klippa sig innan man lämnar)

Ett annat par

Jag har sett på alla filmer att man tar en sådan här bild. Då var jag såklart tvungen att tjata fram en också. Ser ganska stor ut på bilden edtersom de står upp. Hade Rosetta fått bestämma skulle vi stå högst upp.. Hon har det tufft ibland.

Sen tog vi en massa bilar igen och lämade för den stora träffen där alla par skulle träffas!


Har bra kinesögon på denna bild

Grabbarna!

Föräldrar till tusen, stort problem är detta eftersom alla kollar på deras föräldrars kameror vilket blir fiasko senare.

Utlänningarna!

Nu ser ni kaoset, alla kollar på olika kameror

Lean back



jag och lindz

Dubbeltrubbel

3 damer!

Såklart fick Sture en bild!

Nu finns det inga mer bilder. Kan dock berätta om en liten rolig grej, exakt 2 minuter efter denna bild skrev jag "höger vänster" för att få hem pappa till hotellet igen.  Sen drog han, jag blev kissnödig, gick på toalett, när jag är 20% klar så kommer jag på. FAN, väskan är kvar i bilen, jag kan inte ringa honom eller få tag i honom på något sätt, satans helvete! Vad gör jag då?

Jag matar ut resten, rekordfart, matar ner den. slänger på mig de 4 storlekar för stora byxorna och springer ut bland alla, ut bland bilarna och jag ser pappas bil, men jag är redan 10 meter efter, han hör inte att jag skriker så det blir snabbt 40 meter. Han bromsar in lite eftersom det kommer bilar överallt ifrån (jag springer fortfarande skrikande efter bilen.) Bilen framför pappa ser mig springades baki med kostym, (måste sett konstigt ut) och börjar tuta, stures spelförståelse slås på och han stannar, jag hämtar väskan och går tillbaka svettig.

Sen var det dax att kliva in i bussen som skulle ta oss till stället där vi skulle äta, riktigt tråkiga högtalare i bussen men Tim hade bränt en CD med lite partyhits, eftersom jag var sist in i bussen satt jag och rosetta längst fram!

OCH precis där slutar jag min historia för idag, ska skriva resten imårn! Med mycket mer =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är så vackra allihopa på examensbilderna. Nu är det inte länge kvar till du är hemma igen. Jag längtar

2011-06-15 @ 21:07:47
Postat av: Anonym

Nice pictures. Your date's not bad, either.

2011-06-15 @ 23:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0