Då jobbar vi igång igen!

Klockan har slagit 1 på natten och här krigar jag. Jag har inget val, jag kommer inte att hinna ta igen allt jag "missat" på bloggen om jag inte krigar.

Jag avslutade på att vi hoppade in i bussen igår. Högtalarna i bussen var inte av kvalla, det gjorde det inte bättre att vi satt längst fram med en högtalare i nyllet.

Jag ids typ inte börja skriva, så mycket har jag att berätta....Ska försöka att inte förklara allt i detalj (vilket jag ofta bygger bloggen på)

Aja, vi kom ut ur bussen, en massa limousiner stod utanför men vi kom med 50 pers så de fick vänta. Hälsade på några lärare och fick se ett stoort bord med mat. Jaddå! Nog var man där ett bra tag innan folk började kolla.. Nä, så dåligt var det inte, men mätt blev jag.


Innan middagen hade de ett fotobås, jag och min date var inte sen att gå in i den. Man är dock kass på poserna, den enda jag är nöjd över är min jay-z pose på första bilden. Maskinen räknade 2 sekunder tills nästa bild. Därför poserna är lite off.

Jag har inga bilder från promen utan ni får tänka er ur min skrift. Det fanns 2 sidor, ett dansgolv i mitten och en DJ framför dansgolvet. DJ:n, (våran idrottslärare) ropade ut bordsnummer. Jag började bli otålig eftersom bord nummer 16 aldrig kom upp. Då tog jag lappen på vårat bort som det stod 16 på och vevade. Nästa bord som kom upp för att få gå och hämta mat var 16.

Sen hände något som var lite småroligt/hemskt. Min date, Rosetta sa helt plötsligt, "vad hade jag gjort om min klänning sprack?" (en annans tjejs klänning sprack 10 minuter sen). Tänkte inte mer på det, sen kommer Rosettas vän fram till henne....

"din klänning är sprucken"
"Man skämtar inte om det här, det är inte roligt"
"men kolla då"

Såklart är klänningen sprucken, (vid tissarna typ) 4 tjejer kommer dit och bildar en ring runt henne och följer henne till badrummet. Jag tänkte inte mycket på det faktiskt, åt på som att inget hade hänt. Sen såg jag en lärare fara till badrummet.

Sen kommer Rosetta ut, mindre glad än när hon kom hit men ändå inte farligt butter =) 10 säkerhetsnålar hade hon också för att hålla ihop allt.

Dansgolvet var lika tråkigt som vanligt, inte en individ på golvet. Jag och lindzey och 1 till vid namn jag inte kommer ihåg går på dansgolvet. Jag kan stolt säga att jag varit först ut på dansgolvet på alla danser. "yea thomeas" kom flera gånger men inga dansare.. Sen kom folket som inte skämdes lika mycket över sig själv och sist de som vågade när alla dansar.

Önskar att jag hade bilder på dansen! Det var en fotograf där så några bilder finns det säkert.

Nu har jag skrivit i 1 timme, får se om jag får sova mycket inatt. Men jag måste göra såhär för att hinna med att skriva om nya grejer, imårn har jag graduation. Vi kommer till det sen.

Efter dansen och allt var det dax att åka hem, sen var det dax för party! For till Rosetta som skjutsade mig hem till sig för att byta om. (tur att jag hann springa ifatt pappa, annars hade det blivit mindre roligt).

Vi tog bilen de 50 metrarna till festen (bara i usa man gör detta) och här kommer det sjukaste jag varit med om i USA

En moder möter oss, hon säger att hon vill ha bilnycklarna och att vi ska "signa" in oss på ett papper för att sen vara tvungna att "signa" ut oss dagen efter. Det bästa är att jag inte pratat med Barb (som jag bodde hos) hur jag ska ta mig hem eller vad jag ska göra. Mobilen höll på att dö också. Lysande

Sparar tid och säger att jag fick sova över hos rosetta. Skönt att ha tak över skallen också. Efter denna dag for vi till philly jag lena och sture!

Nu till IDAG. Idag var det graduation-träning inför imårn då jag faktiskt går ut high school. Rätt konstig känsla. Det är som att jag går ut svenska gymnasiet fast ändå inte.

Jag och brett steg upp vanlig tid, jag åt inte frukost eftersom vi hade senior breakfast där mammorna styr upp en frukost, var inte den bästa frullen jag ätit, dock var det den första frukosten jag åt munkar till.

Sen fick vi gå till idrottshallen där graduation ska hållas. Den skulle hållas utomhus... Men det var någon tomte som trodde att det skulle regna men det ser ut som att det ska bli perfekt väder för att vara ute på graduation. Aja, det tog ett braaaa tag. Såhär såg det lite ut:

Halva gänget där, liten skola, 128 personer går ut!


Jag kommer vara 7e personer som går ut imårn!

Sen for vi alla hem, jag la mig på soffan, somnade 4 timmar!!!! (eftersom jag gör sånt här på nätterna)
Sen var det dax att klä upp sig lite, jag hade 10 minuter, jag pratade med Viktoria på skype, försökte klä på mig, hitta rätt kläder, fixa frillan (vilket blev fiasko haha)

Sen kom vi dit, senior dinner. Jag hade beställt kyckling och något annat så det fick vi. Sen så såg jag att vi fick ett foto med alla i senior klassen med färgpennor så folk kunde skriva en autograf. Jag var inte sen och gick runt och fick alla.

De 2 där nere, man fick bara 1 men grannen min var inte där så jag snodde en. Fick allas autografer vilket är stort =)
Sen ser ni en tröja, (tog 2, en att träna i och en för att det är ett fint minne). Sista bilden uppe till höger är alla seniors som höll på med musik! Godiset till vänster var att hänga upp i julgranen!

Snubben närmast kameran är en sjuk man.. Behöver inte ens beskriva honom, bilden är nog. Här ser inte frillan så dålig ut faktiskt.

Detta hade jag på mig, ser ut som att jag inte duschat på 2 månader. Jag är kass med vax, jag gör som de gör på alla reklamer, smörjer ut överallt i händerna. Men allt hamnar hur fan jag än gör i luggen. Jag är riktigt oprofessionell men jag är ingen vax-grabb heller.

Sen när allt var klart fick vi gå till andra sidan (en annan matsal) och där hade de en DJ och en massa utsmyckningar, hittade ett par ballonger


Såhär såg jag ut i slutet på kvällen. Det där är också våra skolfärger, passande eller hur som Eino hade sagt.

Fick detta också. Har så mycket från min skola, får se om jag tar med mig allt. Lite plats och mycket grejer vill jag lova

När allt var klart här tog jag och brett bilen till Janies graduation middag med familj och släkt. Det är så fruktansvärt roligt att bli inbjuden till något sånt här. Okej att de bjuder in Brett men det är ganska självklart eftersom de är tillsammans. Det är så skönt att bli uppskattad. Sen tackar jag aldrig nej till mat. Men de vet både du och jag tror jag.

Vi kom dit, de var lite sena, en liten restaurang nära där vi bor faktiskt. ja, jag och brett hittade en liten balkong att sitta vid, såg riktigt italienskt/franskt ut. Bara muchen som saknades.

De kom, vi slog oss ner och pappan i familjen beställde in vin(ibland är det bra att vara i ett kapitalistland, när de bjuder), desserter och vi beställde maten direkt. Jag har en liten grej här borta att jag beställer i procent i hur stekt köttet ska vara. De tycker att det är fantastiskt roligt och det har blivit en tradition att göra det. Idag ville jag ha 78% Jag fick då minst 85 men det gick lätt att äta. Riktigt gott faktiskt, notera att det är min andra middag idag.

Jag åt upp allt:
1: För att det var gott(det är såhär man blir fet)
2: För att det är en fin grej att göra
3: För att ha möjligheten att beställa in dessert!  Oskriven regel i min familj, man ska äta upp allt för att "orka desert"(Vilken man alltid gör). Tror att den är internationell. Jag tar med den i alla fall.

Sen när det var "klart o betatt" sa jag hejdå till familjen McManimon. Tråkigt, de är fina människor, de sa i alla fall att jag fick komma till dem och sova över när jag ville i livet. Det ska jag utnyttja. Speciellt deras pool.

Jaa, nu är klockan kvart över 3 och jag är klar för idag. Imårn ska jag in till skolan 9 och sen hem och sova lite troligtvis. Sen in igen och GÅ UT HIGH SCHOOL.

Det är helt sjukt förstår jag nu,
tar med en fulladdad kemera.

Räkna med ett lika bra inlägg imårn. Det börjar dra ihop sig gott folk. 7 dagar

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nu har jag läst din blogg i 10 månader, roligt att du kommer hem, men vad ska man läsa nu?

2011-06-16 @ 13:34:50
Postat av: Jonatan

Hahahaha, vi var runt 700 som gick ut!!!

2011-06-17 @ 18:02:56
URL: http://jonatantantan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi var typ 600! / fffffff

2011-06-18 @ 08:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0