Söndagens inlägg + mycket mer

De blev ju inte att skriva igår, ska skriva om de någon annan dag eftersom detta inlägg kommer bli långt. Precis som ni älskar de!!!!! Internettet var inte min vän igår (Aldrig varit.) Men igår var de hemskt, de enda som funkade var skype och facebook, eller på facebook kunde jag bara chatta ibland och se vad andra skrivit som inlägg. Tur att skype fungerade i alla fall. Hade inte en fantastisk dag igår. Pratade med Malin och de var skönt. Sen pratade jag med Ellen och jag ska försöka få detta rätt denna gång. Tack! Vi pratade tills solen gick upp för henne och de behövde jag. Nog om tråkigheter och jag ska försöka förklara detta i nästa inlägg som sagt, nog om de!

Jag gjorde en lista för att inte glömma bort de jag skulle skriva, fick dock mer att skriva om idag men vi får se hur de går! Börjar med de som hände sist! Firade nyår i USA! Första gången jag gjort de i mitt liv men förhoppningsvis inte sista utomlands eftersom de är roligt att möta andra kulturer..ibland

Kom på en idé, ska hämta dagboken så ni får rätt information, snyggt

Mobilen ringde runt klockan 10 och jag var så trött så mobilen for ner i springan mellan sängen och väggen, "skit i den, somna om." Sagt och gjort.. Vankade runt 12 igen, utvilad och nöjd, var bara nöjd eftersom jag fick reda om planerna vi hade, jag, brett, janie och beccy! Brett skulle ut och cylka på morgonen men han var nedbäddad och hade 5 filtar som värmde honom.. Han gick och la sig runt 2-3 på dagen för att vakna upp 6.30 på kvällen!

Han steg upp och sa, nu äter vi och far iväg. Såg att han var trött och sliten(sjuk) men han ville fara ändå.. Snackade med Janie om att inte brett kan fara så får jag i alla fall göra något. Vara med dem alltså. Vi åt men Brett ville inte äta, och tog tempen..5 gånger tog han den, de testade till och med att sätta termometern i kylskåpet eftersom brett trodde att de var riggat haha.. Han hade feber, ville ändå fara.. Han gick och spydde och jag förstod att han inte kunde fara..

Sjuk pojke. Synd om honom var de.

Janie kom och hämtade mig! Hon har en SAAB 9-3a, gick lätt på 150 tusen i sverige men lite billigare i usa.. Att folk har sånna bildar när de inte ens kan köra bil.. Ajja, vi följde hennes GPS som räknade ut en rutt, de visade att rutten inte var en genväg och vi åkte i en stor cirkel och hamnade på samma ställe, en genväg på 20 minuter har aldrig skadat, tur att vi satt i en SAAB..

Vi kom till Beccy och jag förstod att att jag skulle fira nyår utan mina vänner i sverige. Dock satt jag inte ensam på nyår som de kunde slutat men jag är glad hur de slutade i alla fall.

Här kommer lite bilder:


Partyhatten som Janie fått av Beccy

Jag fick också lite grejer

Tonåringar i usa smsar mest i hela världen och jag har märkt de.. Här har vi ett spel jag inte kan sätta namn på, damerna spelade först och sen fick jag ge mig an vinnaren, sagt och gjort så krossade jag Beccy i detta spel jag aldrig spelat förut. Jag har märkt hur mycket jag saknat board games i min uppväxt, den enda som ställde upp och spelade med mig var mormor. Vi har spelat mycket fia med knuff. Kan dock inte säga att jag var vinnare oftare än förlorare men då får jag väl tur i kärlek va?

Ska forstätta med saknan i min uppväxt efter board games, jag har vid otaliga tillfällen frågat mamma och pappa om jag får spela monopol med dem. Har fått svaret, "inte nu" "nästa jul lovar jag att spela med dig" jag har ännu inte spelat med er... Min värdfamilj när de möblerade om så sa de, detta bord är ju perfekt för monopol!! Ska äntligen få spela med dem. Vet inte varför jag alltid har varit intresserad av just monopol. Mest när jag var liten. Har alltid varit en sparare, och sparade alla 50-öringar. Samlade tomburkar  och sånt hela tiden!

De var good times och jag var rikare än min 15 åriga broder ibland till min stora lycka. Nu är jag lite off topic som vanligt men jag köpte en tuggummimaskin som jag skulle bli rik på. Tog mina sparpengar till teknikmagasinet med pappa och köpte allt.

Efter 3 veckor så var de väldigt många tuggummin borta.. De visade sig att bror min hade förstått att de gick att öppna saken, den var inte tjuvsäker och sen så haxxade han den så de gick att snurra på saken utan att betala.

Jag la ner dedär och började också äta från maskinen haha, kommer ihåg att jag tröck in 25 tuggummin på samma gång och de var omöjligt att tugga. Good times

Tillbaka till topic, vars var jag nu igen? Just de. Bilder:


ledsen Janie eftersom att brett inte kommer

Brett ville också vara med så han fick prata i telefon

Har ingen förklaring för att denna bild kommer upp men den var lite häftig! Pappa, försök att göra dehär med din digitalkamera! ;)

Janies mamma bakade åt oss. Genialiska kakor var de..


Sen dök de upp mer kakor och glass

Man måste älska kineser. "everyone needs a small asian in their life" Taget! (26 sekunder kvar)

Boom! Välkommen 2011! Kändes konstigt att "fira" att nya året kommer inomhus. Tur att jag hade chips i alla fall

Vars var min?

Alla kvällar måste ha ett slut. Denna dam har haft träning 7 på morgonen med simningen, de är så extrema i sporterna här i usa. Ni har kanske förstått de när jag förklarat footballen! De visade sig senare att denna dam hade feber..

Redan skrivit för mycket men här kommer resten!


Ska först klaga igen på jag bara har 2 jeans (ett par shorts) men kan ju inte använda detta par så 2 stycken... I sverige hade jag 5-6 par som jag använde, alla nudie tror jag. Bra märke de där!

I alla fall så har jag försökt hitta nya jeans, 5 gånger nu tror jag och jag har hittat ett par jag gillar, testat dem och röven är för stor som vanligt.. Denna hockeyröv tar döden på mig! Men sen så hittade jag en dam (pratar om sista gången jag var och handlade)

Och vi hittade storleken som var bra! Tog mig svinläge att förstå hur de funkade men då hittar jag inget par som jag vill ha?!?!?! Jag hittar 2 par snygga som jag kan tänka mig att slänga på mig men...de finns inte i den storleken som jag vill ha.. Hon beklagar sig som alla andra har gjort!

Förlåt mamma och pappa som betalar för mina inköp men jag betalar gärna 100 dollar för ett par jeans! (ett normalt par i usa är 280 kr) om man jämför de med sverige så är ett normalt pojkpris 1000 kronor för märkesjeans. Jag säger de till dem, frågar vars man kan hitta jeans som är snygga och jag betalar gärna lite mer än 200 kronor för ett par jag vill ha... INGEN kan hjälpa mig, ingen..

Tappade mina favoritjeans i new york. De svarta, tror tysken som var min rumskamrat snodde dem och de föstår jag. Annars blev en amerikan väldigt glad...

Jag fick i julklapp hip-hop (basket) shorts som lite på skämt men de klagar ju alltid på att jag har korta shorts i gym i skolan.. De går nästan till knäna men fick några bra kommentarer "ska du inte dra ner byxorna?" "är de sånna shorts man använder i europa?"

Så fick de! XL, riktigt stora och går typ hela vägen ner till sockorna! Sen så fick jag en flyerströja (myströja) av Eric så de blir en perfect match. Sover alltid med dessa kläder. De var inte ens kallt att stiga upp denna morgon, underbart. Bild på de kommer senare!

Ni har ju lov men de har inte jag så att ställa om dygnet är inte lätt.. Försökte somna runt 12 och kollade på stjärnorna i taket i 1 timme. Djupt.. Jag vet

Är vintern redan slut i New Hope?? Ingen jacka hade jag på mig idag utan gled med en tjocktröja. Vet inte om jag ska vara lycklig eller grina över de. Vill åka lite skrillor här också och visa min sport =) Svenskarnas sport, tråkig förlust men jag kommer till de senare.

Samme min kära vän skickade ett paket dagen efter malin och kalle gjorde de! Paketet måste ha haft samma GPS som jag och Janie använde för de kom fram IDAG!

Ful som jag är så kollade jag på paketet eftersom de måste skriva vad som är inne i just paketet!


Sockor (sockar?!?!?!) choklad och hälsning stod de. Tur att grabbarna (samme) skrev på svenska så amerikanska tullen förstår honom


Myströjan ser ni, de ni också borde se är marabou! fick 2 stycken, varit hos samme otaliga gånger så han vet vad jag gillar. Snyggt! De var perfekt delade också till min stora förvåning!

Grabbarna skicka med en lista som var undertecknad PP/PK. Går inte in på mer vad de "smeknamnen" betyder men jag har nog aldrig skrattat så mycket av något som samme skrivit.. Fick "hall of fame" fick deras top 5or!
Genialisk lista och den kommer nog inte delas med till någon :) ps. Snygg cumback grabbar! (jag ser framemot mer tävlingar i 3an)


Sist men inte minst fick jag ett par sockar (sockor??!?!) Och mamma kanske kommer ihåg detta. Här kommer en kort historia:

Jag och grabbarna (samme) såg film med min mamma en lördagkväll. Chips och dipp var köpt och de var lagt fram för succé.

Hugo, min älskade hund. Här har ni hugo:

Han fyller 5 år snart!!


Här har ni sötnosen!

Hugo är känd bland mina kompisar och många andra som den enda hunden som spyr, fiser och dregglar på samma gång. Skönt är de att kunna skylla på honom ibland dock ;)

I alla fall så så hade grabbarna(samme) fötterna nere på backen och hugo hoppade ner på matten för att spy. De han inte förväntade sig var att sammes fot skulle vara där så hugo spydde på sammes fot och sockor! Grabbarna fick självklart låna sockar av mig. Vi har snackat om att han ska ge tillbaka sockorna någon dag...dagarna gick, veckorna gick och månaderna gick tillslut..

Nu är jag här i usa och får ett par sockor på posten, genialiskt paket samme. Tack (tur att du tvättade dem)

Tack till gurra också för listan! PP hade inte klarat sig utan PK!

NU började de dra sig mot sitt slut för de som fortfarande läser =)

Jag skypar med min trotjänare klang rätt ofta, många deep talks och många randomsnack där vi sitter och kolla på varandra och snackar minnen. Självklart så blir klockan mycket när vi pratar så här kommer lite bilder..



Bild 1


Och när han dansat klart så hamnade han i sängen där han hör hemma! Ska hylla hans headset som han har på sig. Han ligger i sängen och allt är trådlöst. Riktigt bra grejer, man märker att teknologin gör en slöare men i detta fall inte fetare ;)


Snack mer Erica

Vem är bäst då?



Rösta!!!!(fått godkännande av båda grabbar att lägga upp detta bilder haha =) )

Hoppas någon krigade igenom detta inlägg och imårn kommer ett kortare men förvänta inte er att de ska vara kort ;)


Kommentarer
Postat av: Tomas utan h

Fortsätt uppdatera :)

2011-01-04 @ 06:20:42
Postat av: Chimi

Jag mördar dig om du skriver korta inlägg, jag älskar ju att läsa! Fortsätt skriv!! :D haha

2011-01-04 @ 14:41:42
Postat av: Elin Forsberg

kalaha toam! spelet heter kalaha, de äger ju :D

andra kommentaren av mig! (stort) du märker ju att de endast är vid viktiga tillfällen jag kommenterar ;)

2011-01-04 @ 15:36:42
Postat av: Micke

PP och PK!!

hahahha, galet nice!

Oshysst att köra jävla vita new body mot björn borg!? not fair toam!

2011-01-04 @ 23:01:46
Postat av: Morfar

Har dom inte smällare och raketer där borta?Annars bra skrivet men ibland blir det si och så med stavningen,du har väl bråttom.

2011-01-05 @ 00:46:22
Postat av: eeeeeeerica

new body är ju nais! kolla klangens bb, vad är de för cpmönster? ser ut som en dålig imitation av vatten typ...alltså går min röst till micke (?)



ps: håller med morfar!

2011-01-05 @ 01:10:17
Postat av: klang

erica, björn borg är alltid björn borg..

men jag måste erkänna att mickes new bodys är sjukt stiliga ändå..

2011-01-06 @ 04:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0