Snow day?!

Vandrade ut i huset för att kolla vad som var upp (wzup som man säger) = vad som försegick sig och träffade Brett, han skulle kolla om något nytt hade kommit in i kylskåpet sen sist han kollade för 10 minuter sen. Alla har varit där, skafferiet på krusbärsstigen har öppnats allt för många gånger i onödan.

Jag mailade blogg.se om några frågor. Fick världens tråkigaste svar av en dam. Min fråga gällde om blogg.se kunde slänga in ett "stavningskydd" som tex word har. Förklarade att jag blivit "amerika-skadad" Hon gav mig svaret att jag skulle lösa de själv. Kanske fel person att sitta i en kundtjänst?! Så jag försöker faktiskt stava så gott de går MEN när jag skriver 5000 ord så måste 1% få vara fel tycker jag. 50 fel gör jag ju inte så typ 0.3 fel!!

Och morfar. Jag försökte leta upp ditt försök till att skriva på engelska. Först trodde jag att du skrev på tyska för varken jag eller Barbara förstod vad de stod! Men den kommentaren tog du bort... Sen så såg jag din sista kommentar! :

"Har dom inte smällare och raketer där borta?Annars bra skrivet men ibland blir det si och så med stavningen,du har väl bråttom."
Skrev du! Då är min fråga: Sen när använde man "dom" i skrift? Sen så vet jag inte hur de var i skolan för 400 år sedan men nu lär vi oss att göra mellanrum efter punkt, utropstecken och frågetecken. De skulle jag vija fråga dig innan du kritiserar min blogg nästa gång ;)

Just de, jag missade att skriva de där uppe i början men brett sa att han hoppades att de blir "snow day." Snow day är när de kommer 1 cm på marken och " skolpresidenten"  bestämmer att de är för farligt eftersom de kan bli stämda om någon elev krockar och att de måste kunna garantera säkerheten så hoppas hoppas hoppas!

De här med nyårslöften har aldrig varit något succé för mig! Detta år har jag "lovat" mig att börja biffa upp mig mer! Ska vara MER nöjd med mig själv när jag kommer tillbaka (pappa, jag kommer alltid att vara en stor pojke) ;) Och DE ÄR SAMMES FEL att jag bröt "löftet".. åt inga kakor eller något den dagen! Sen kommer de ett paket med en massa choklad.. Där har vi första gången. Sen så har jag väntat på att Janies födelsedag ska komma (lördag) så jag ska göra ett riktigt försök där inget kan stoppa mig. Kunde inte börja med ett löfte när vi ska på en kakfabrik på hennes födelsedag.. De funkar bara inte...

På tal om löften så följde med Phil till "ica" för att handla in lite grejer. Hittade detta:

¤Pringles med smak av pizza! Var tvungen att köpa detta, den smakar som pizza-soppan på skolan så ingen höjdare
¤kanelbullar! 3 enorma badboys hittade jag! (passar på att äta så mycket som jag kan medans jag kan)
#nutella! (liten burk) tror inte de små finns i luleå, inte försökt hitta i alla fall. Nutella för mig har blivit "lan-mat" eftersom de är så extremt mycket socker och de fräter något så fruktansvärt

Hade en bild men den överfördes inte till datorn tydligen. Tråkigt de var då!

Thomas (utan h): De ska mycket till innan jag slutar
Chimi. Jag kommer nog inte sluta, klockan är halv 1 på natten så jag hoppas att de blir snow day imårn. Annars är jag i trubbel!
Elin: kalaha var ett konstigt namn för ett så genialt spel. Jag måste få utmana dig någon dag i detta underbara spel och kul att du kliver ut ur garderoben
Micke: Agreed, but its all about the inside ;)
Erre: Vet inte om jag vågar ge någon vinsten men micke leder med 100% över klang (hur kan du hålla med honom?!?!)
Klang: gå och lägg dig


Måste sist få berätta om när jag försökte ställa om dygnet efter lovet. La mig 12, låg i sängen i 1 timme och lyssnade på min ipod eftersom jag var klarvaken! Började tänka (ytterst ovanligt) på att de inte är någon skillnad när de sjöng på engleska som svenska. Var en riktigt rolig uppenbarelse för mig :)

Och där började de flippa. Jag skrattade för mig själv i 20 minuter när jag tänkte på engelska. Jag svarade på mina egna tankar med mina tankar. Allt var bara upp och ned och jag kände sådan lycka... De spelar ingen roll hur dåligt jag mår vissa dagar när jag kan känna sådan lycka några gånger. Jag är i amerika gott folk, jag är i amerika...

Kommentarer
Postat av: Sture

Tomas gör som jag, skriv ditt inlägg i e-posten, kolla stavningen, klipp ut, lägg in det i bloggen.

Jag lovar det blir monopol när du kommer hem, nu har jag tid.

2011-01-07 @ 09:06:13
Postat av: Morfar

Ska inte kritisera nån mer gång.Du har rätt, jag gör själv många fel.

2011-01-07 @ 21:57:12
Postat av: FELICIA!

Om man har Chrome och har det inställt på svenska rättar det inläggen. Asbra!

2011-01-10 @ 05:48:44
URL: http://aicilefs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0