snow day

Japp, de snackade om denna snow day hela dagen igår... Ingen var säker på att de skulle bli en men när lärarna säger att de kanske blir en så känner man hopp i new hope.

Igår kväll klockan 8 så höll jag på att somna i soffan.. "Vad skönt de vore med en snabb nap en timme eller så." Klockan verkade inte funka eller så tröck jag av den i sömnen (sjukt de är!) igen. Vaknade klockan 4.30 klarvaken och kände att mina tänder inte mådde bra. Jag tog tag i det och borstade dem och tvättade nyllet. När jag var klar med allt jobbigt så kollade jag ut igenom fönstret. De såg inte lovande ut, vägarna var redan plogade och klockan var runt 4. Aja, då var min nap riktigt dålig eftersom jag borde pluggat hela kvällen inför mina prov.. Tar med om detta senare

Går och lägger mig igen klarvaken och lägger ner skallen på kudden och börjar somna om. Tog 10 minuter och jag vaknar igen 5.30 När telefonen ringer (MYCKET BRA TECKEN) och ingen säger något...Eller kanske pratade jag med dem i sömnen igen men ingen väckte mig.. Vaknade runt 12 igen och ingen har väckt mig. jag har precis upplevt min första snow day! Väldigt glad och utvilad efter 16 timmars sömn. Kollade mobilen och brett hade gått ut och skottat snö åt grannarna för lite pengar och han ville inte väcka de sovande monstret.

De är ju pefekt för mig, då kan jag ju plugga djuriskt idag. Ska berätta om dessa midterms..
Midterms är som ett slutprov efter halva terminen på helårskurserna eller slutprovet på halvårskurserna. Dessa prov är på allt man har lärt sig under kursen så länge. Och om man då har en massa ämnen så blir de en massa midterms tyvärr.

Jag har midterms i English 12, Spanish 1, history th film, law and justice, history 20 century, public speaking. De är nog allt. Dessa midterms görs under 3 dagar. De är 1.5 långa och de blir halvdagar!

De behöver inte vara prov. Jag har project i history th film där jag gör en film med några andra. I public speaking så har vi en formell intervju, jobbintervju är de faktiskt. Dock har jag tyvärr prov i engelska, law, spanish och history 20 century.

Blir att kriga hela helgen. Skulle faktiskt kriga idag på morgonen men Carter kom över och de skrek att jag komma ner. For gick och de frågade om jag var sugen på att åka lite släde (pulka)

Tog på mig alla kläder jag hittade plus lite extra från brett. som 2 par fotbollssockar! Tog lite tejp också och tejpade ihop mina snötillgångar till kroppen vid benen och kaggen. Man har lärt sig den hårda vägen när man bor där man bor.

Vi kom till dessa "hill" och de var inget "hill" de var en kass backe, en fjuttig en. Brett och Carter hade med skidor och jag hade en pulka. Fick inte upp någon fart i början så jag plogade med rumpan så de skulle bli bättre glid. De var riktigt dåligt i början

Sen gjorde vi ett hopp med en spade de hade med sig. "Backen" var nu plogad och klar. Fick upp lite fart och hoppade. Blev inga face plants I alla fall. (face plants = nyllet i snön)
Nu är klockan 10 i 6 på kvällen och jag ska börja skriva mina essays nu! TUNGT men behövligt. Lite middag vore inte fel heller.

Vi hörs



Kommentarer
Postat av: Yvonne Aronson (mormor)

Bara en kram från mormor

2011-01-13 @ 10:28:10
Postat av: Arne Erhard

Vad är snow day?? behöver man inte fara till skolan om det snöar?

2011-01-13 @ 14:02:04
Postat av: Morfar

Frågar som Arne Erhard.Så mycke snö har ni väl inte.

2011-01-13 @ 16:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0