NU smäller de

Jag pratade med tjejen som gick i skolan i 12 timmar. VI pratade om livet, hur vi mådde och sånt utbytesstudenter gör. De vi kom fram till var att hon saknade den kinesiska skolan. 12 timmar. Klart man hade saknat de.

På tal om inget, de är sjukt tungt att komma efter i dagboken, riktig pain faktiskt. De är oftast skälet till att jag inte skriver i min och din favoritblogg hoppas jag.

Sitter och kollar på ett riktigt bra film, killen som är i austin powers. De finns ingen dålig film med honom. Jag drog till Paul Denna söndag, de är riktigt tungt att packa grejerna men man börjar bli van att packa resväskan, den blåa ikeapåsen, min "manbag" som de tror att de är. Också kallat adidaspåsen.

Jag har börjat dansa varje gång jag packar, har min spotifylista och mjukisbyxor. Alltid samma sak.

Nu är också alla MID TERMS klara. Känns riktigt skönt att slippa pressen, sista provet var historia 20 century, uppsattserna gick bra men scantronnen gick åt skogen..trodde jag.

Samma dag så for vi till SMK (inomhusfotbolls-stället) som jag pratat om förut. Fläkten i bilen har inte funkat de 3 sista veckorna, frysa är inget jag gillar och de har varit ett mysterium hur fläkten inte har funkat på 3 veckor.. De visade sig att de inte fanns nå vatten i kylaren (om jag inte är ute och cyklar). Med fungerande fläkt och mat i kaggen så for jag och Brett till SMK. När vi lämnade Paul så kom Brett på att han inte hade körkortet utan att de var hos mamman. Äh, inte stoppar de oss.. Vi ligger och pumpar på gasen hela vägen, en polis campar bakom ett hörn och helt plötsligt så är de en polis som smyger baki oss. Han kör inte fort men har lysena på. "men kör om oss då..." Han kör inte om oss och vi kör till kanten. Han kommer förbi och brett vevar ner rutan. Jag och brett är ganska lugna.

Polisen kommer över til bilen och frågade om han(brett) visste varför vi blev stoppade. "kanske att vi körde för fort?" Japp, sa polisen. Sen frågade han hur mycket för snabbt vi körde...De visade sig att han låg 18 över hastigheten. 28.98 i KM/H

Han frågar efter körkort och Brett finner något som bevisar att han hade körkort i pappersform. Han frågar vanliga frågor som, "är de din bil?"... Sen går han till bilen igen och vi kommer överens att böterna inte kommer att vara nådiga.

Polisen kommer tillbaka och ger brett en varning, han säger också att bilen måste besiktas inom 7 dagar. "Böterna är väldigt saftiga så därför kommer jag inte att ge dig dem"

Jahaa? Är de ett skämt eller? Tack? Ganska skönt med en varning istället för lätt över tusenlappen i böter! Vi far vidare och går in på SMK väldigt lättade. Vi ser en tom plan och går och lirar, jag lägger några bra ribbskott och sen ser vi några spanjorer såklart, de är överallt på detta ställe.

Vi lirar lite fotboll med ett lag, jag ställer upp som målvakt och liret är bra. Skulle vilja hitta en liknelse på hertsön. Om man far förbi hertsö IP på en lördagkväll runt 20.00. Samma scenario, andra personer. enuff said.

De finns inga domare och ibland kommer de in sent i situationerna, de blir lite gruff och ledsna miner, förstår dock inte vad de säger. De är mycket teckenspråk och "öh,åh, eyyy."

Tillslut så funkade de inte längre utan de kommer in en grabb med en hoppspark mot kaggen mot en annan spanjor. Sen kommer såklart deras bröder och polare. Fullständigt slaggis är utbrutet. Jag och brett går åt sidan och de lugnar ner sig, de argumenterar i kanske...15 min om varför/vad som hände. Brett kan ganska mycket spanska så han förstod lite. Vi hade inte våran egna spanjor med idag Luis! Han var hemma tyvärr. Glömde berätta att de tillslöt sig 1 gangster som bara stod och kollade på. Innan de kom de 1 grabb med rastaflätor in och stod bara där. Han såg ganska tokig ut. Vi for hem eftersom liret "dog" efter fighten, de var ingen som sa något till varandra, drog hem efter 15.

på vägen hem så körde Brett saktare än någonsin förr. De är ganska förståligt faktiskt. Jag frågade brett om han kunde stanna på donken, eller de fanns inget ja/nej läge för honom. Vi stannade på donken och jag gick in, inga konstigheter så kom jag ut med 4 burgare rikare. tryckte 2 i bilen och tryckte 2 sista hemma framför just samma dator som jag sitter vid nu. Vilket sammanträffande.

Eftersom jag hade mid term igår (måndagen) så hade jag inte mitt nya fantastiska schema. Tråkig idag alltså. Fick också veta vad jag fick på 3 mid terms. Första provet jag fick veta var Law and justice, hade en bra känsla inför detta prov. De gick bra trodde jag. Läraren säger, de är bara en som inte klarat detta prov... Var helt säker på att de inte var jag.. Ni kan nog räkna ut resten haha. Gick till studievägledaren och gav beskedet och hon skulle ringa Anita efter Dr young ringt (våran rektor) De kan ju inte vara så att de ska skicka hem mig efter att jag kaosar på ett prov med termer inte ens amerikanarna fattar. Hoppas de löser sig, annars ses vi snart.

Andra provet jag fick veta var engelskan! Detta prov som jag snodde några svar helt rättvist enligt mig. Fick 72% på detta prov! Men jag fick 90% på min uppsatts så de de löste sig! Slutade på 83% i den klassen i betyg

Sista provet som jag trodde att de gick mest åt skogen var history 20 century! Jag glider in, tar emot betyget och ler inför alla sopor som jag fick bättre än. Inte rikigt.... Jag fick bättre betyg än många där inne och de sa"Hur kan svensken få bättre betyg än mig?!?!" Ibland tar de mig för utvecklingsstörd. Ser inte vars de kommer ifrån.

Först fick vi 2 extrapoäng alla i klassen (hon hade ingen förklaring varför.) Sen så fick damen brevid mig 101% på provet.(med de 2 extrapoängen.) De gjorde att ALLA i klassen fick 5% extra på provet. De är inte logiskt men jag tackade och tog emot mitt betyg på 82% på midtermen. Snyggt.

Ny dag, 26e. Nytt schema, de snöade uta hela helskottat idag, ingen snow day ändå. Konstigt men vi for till skolan i en väldig lugn fart. skolbussarna körde sakta, även lärarna var försenade så vi chillade i homeroom i 10 min extra, lirade ett spel på kompisens mobil, grymt bra spel.

Gick till spanskan och de var ingen lärare där, drog till biblo, drog tillbaka och pluggade i 5 min. Började aldrig. Sen gick jag in till den första nya klassen. fotoklassen som jag längtat till! Läraren verkade väldigt lugn, även som tempot skulle vara i klassen.

Nästa klass jag tog emot med värme var istället för law and justice så ska jag ha design med material. Läraren är sjuk, klassrummet är sjukt å allt är sjukt. Han förklarade kursen som att vi skulle lösa något problem i världen och bli rika. Komma på något nytt och bli rika. Han gav ett exempel: Han ger oss 3 A4:sidor och säger att vi ska bygga en 5 meter hög vägg av de. Grymt svårt i mina ögon men de var så vi skulle tänka haha. Får se om jag droppar den klassen eller har kvar den.

Nu var klockan 11 och i högtalarna säger de att vi ska fara hem för att de fortfarande snöar!! Vi drog hem och en polis var pain i röven på parkeringen, ingen fick ha snö på taket och han stoppade verkligen alla...

For hem och satte mig en massagestolen pappan fixat. Har suttit där många timmar och de känns som att jag brytit nacken när jag är klar.. Skönt är de faktiskt

Samma kväll klockan 9 ringer de på telefonen som säger att skolan är inställd imårn också. Japp

Köpt en tröja och åkt lite pulka idag!



Ser ni den?


Till min fotouppgift

Beställt från internet. De är som luleå hockey, jag valde inte att stötta dem. Jag växte upp med de. Jag har alltid haft liverpool-grejer hemma så de har blivit normalt att jag gillar liverpool. (gick på 200 kr)



Bloggar just nu med Olga och Thomas. Olga aka Rosetta

Vi har bra snack! Thomas briljerar med engelskan..

Kommentarer
Postat av: Micke

Bloggar just nu med...

Menar du inte att du skypear eller?

2011-01-28 @ 04:40:46
Postat av: Toam

Absolut, jag skojade bara. Är ganska trött

2011-01-28 @ 05:17:42
Postat av: Anonym

Fantastiskt fina och skarpa bilder kameran tar.

2011-01-29 @ 10:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0