Man går vidare bättre med musik

Så är de. Man går vidare som tur är, ska berätta om diskot idag!

Kom dit kanske 10 min försent, diskot skulle börja 7. Kommer in och ser en massa grupperingar i denna gympasal som är ganska stor  till antalet deltagande. Vi har de höga grabbarna på höger sida, vi har den yngre generationen i baken av gympasalen. Sen har vi några från en annan skola som står i mitten..

Träffar en tjejkompis som då tagit dit dem till dansen(de från en annan skola), "Tomas, vill du möta en svensk??!!" "absolut"... Sen kommer de alltid fram en liten tjej (aldrig kille) som säger "gratis" och påstår sig att de är "gott nytt år" Har slutat bli besviken är någon säger att jag ska träffa en "svensk."

Jag och brett skäms inte över oss själva så mycket. Janie följer också med och dansar ensamma framför DJ:N Alla står nu och kollar på oss, Janie märker de och avlägsnar sig fort.. Vi fortsätter och sen kommer de några till, några till och tillslut så står 80 % av de som kommit vid DJ:N och dansar!

Låtarna är inte genialiska i början, han har en taktik att börja höja volymen från lågt till att man hör låtarna faktiskt.. Deras lampor är inte så starka(diskolampor) och de har en regel att de måste ha det delvist upplyst Så de har en strålkastare i hörnet.. Allt detta är så typiskt High school verkar de som. Kan inte säga hur de är på andra skolor men jag tror mig kunna lista ut att de är såhär. Att ingen vågar "ta steget" eller "skämma ut sig" och vara först på dansgolvet så alla står i sina grupper och väntar på att någon ska ta steget. Sen så är alla för fega för att dansa med varandra, uppstyrt för fiasko

Dagen efter! Lördag så var de uppstyrt för succé! Jag och brett, janie och hennes tjejkompisar skulle fira Janie som fyllde 18 på cheesecake factory. Såhär gick de till:

jag och brett for till Giant och letade en present till janie eftersom jag inte köpt någon. Hon fick ett presentkort på Starbucks av mig!

Vi är 3 nu och Beccy har problem med sina föräldrar som vanligt.. De låter henne inte fara hit eftersom de är 2 cm snö på vägen... De kommer överens att hon får komma med en hake. Att hennes föräldrar följer med henne i en bil bakom dem hela vägen... Hon har haft körkort i 2 år och är 18 år... Herregud

Sen kommer resterande 2 damer och vi tar en stor bil till factoryn! Kommer dit och ser en resturang! en resturang?!??! Vad i hela friden, vars är fabriken??! Aja, vi får en lista på 35 sidor med vad man beställa.. Beställde en stor steak! Amerikanskt om något. Hon frågade hur jag ville ha den och jag kollade hennes spelörståelse genom att säga 80% Hon hade spelförståelse och sa till kocken 80% Vi fick oss gett gott skratt och hon sa att hon skulle börja köra med den senare.

I alla fall. Hennes kompisar var riktigt socialt outvecklade skulle jag säga och jag vill tro att jag hade större vokubulär än dem! De körde mycket "o my god" "thats so funny"...

Extrema high school drama scener försegick sig under maten.. "alltså, jag vill se matt kör bil, han är så sexig" köra bil?!?!? Varför köra bil...De var inte så mycket high school drama utan bara skumt.. dramat kom in mer när de snackade om killar och tjejer i skolan och hur töntiga alla var. "jag är för cool för honom/ henne"

De är ganska intressant när man kommer in i de

Kommentarer
Postat av: Morfar

Är Starbucks ungefär som IKEA?Du har det inte lätt med alla brudar,en gång i min ungdom jobbade jag på en fabrik som gjorde masonitplattor att ha i taken det skulle vara små hål i dom och jag fick byta borrar i maskinen.Det var 100 kvinnor i fabriken och jag,så jag vet hur tjejer snackar.

2011-01-09 @ 22:52:22
Postat av: Tomas utan h

haha gillar att det typ är likadant som på de amerikanska tonårsfilmerna; alla är så blonda och ytliga :S hur reagerar du när de säger "thats so funny" osv. säger du " yeah it is"? hehe;P

2011-01-13 @ 13:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0