joys or concerns?

joys or concerns är en del av servicen i den timme jag går i kyrkan! Här är mina joys or concerns.

Concern: Elin, jag trodde inte du skulle bli som alla andra kassa bloggare som måste ta hjälp av "30 saker om mig" eller vad de är..
Joy: Har upptäckt hur genialisk min vän Ted Gärdestad är.
Concern: Kissie bloggar om barnmat.
Joy: 7 pers har gått in på blogg redan och klockan är 5 på natten
Concern: Jag måste verkligen shoppa
Joy: dollarn är nu på 6,457! SWEET (björn, lägg in alla pengar du har på unibet nu)
Concern: Att jag satt helt ensam hela kvällen igår. Riktigt tråkigt

Min sista JOY och den jag känner är viktigast är: Min familj! De spelar ingen roll om jag ringer 3 på natten ledsen eller vill prata om hur kassa luleå hockey är just nu.

Min sista concern gjorde att jag gjorde något åt saken! Jag frågade en kompis om jag fick vara med dem. De var mer än glada att vara med mig som tur var. (Jag tror att de inte gick på bio bara för min skull.) Vill också tillägga att tjejer är generellt bättre kompisar. Amen

Jag lämnade huset för ca 2 timmar sen, var lite orolig eftersom jag inte fick åka iväg sist! Hade all information om huset, vilka som där och allt som gick att veta. Så de löste sig faktiskt. Rekord idag! "youre so funny" garanterat 40 gånger.

Nog om de: Vi såg mean girls, drack..coke (lurad) och pratade om sverige som vanligt.

Shit, pram närmar sig.. Vem ska man bjuda eller inte bjuda?!?!

Älskar också mina nya klasser. Fotoklassen verkar genialisk och jag tror verkligen att jag kommer lära mig mycket! Sen har vi design with materials där vi ska rädda världen på något sätt. sist och absolut inte minst: fitness for life. De verkar sjukt seriöst och fusk är inte aktuellt!

Jag var så taggad så jag blandade ihop lektionerna och hade circuit istället för study hall! Eftersom jag har vissa grejer på A-days och vissa saker på B-days! Jag var på rätt dag trodde jag men eftersom att snow dayn räknades som en dag så... Missade jag de. Fick ett bra pass i gymmet, de värsta är när man ska sätta sig ner och ta sig upp. Man verkar handikappad. Snackade med studievägledaren och hon styrde upp de =) Vi börjar bli tigha jag och studievägledaren. Hon ska ringa angående betyget i law and justice. Fick inte över 75% eftersom jag kaosade helt på mid termen.. Hade 79% innan mid term i den klassen. Hoppas de löser sig, rektorn ska ringa och stötta mig om de behövs.. Jag känner mig verkligen inte sugen på att fara hem pga en sådan sak.


Denna bild tog jag för ett tag sen. Tycker den är väldigt söt


Som i vanlig stil så skypas de alltid naket. Jag vet inte varför de blivit såhär haha

Har idag varit på 2 konserter, jag hinner med mycket ibland. Första konserten var för de som blivit uttagen till motsvarighet till länslaget.. De var inte farligt mycket asiater. Med andra ord bara 40%

De har ett system med first chair, second chair och såklart third chair orchestra. De går också i rangordning. Brett är first chair (de bästa) av de som spelar fiol. Han är 8a i 1a alltså. Konstigt men så är de. De ropade ut vilka som gick vidare till regions! (nästa steg) De ropade upp namnen och jag höll tummar och tår. Ingen av de blev glada när de blev uppropade. Ingen min alls... efter många hade gått vidare så kommer "new hope, brett w..." Och jag hör någon spricka ut i gråt. De är alltid lika skönt att se en mammas glädjetårar. De visade sig att de redan visste att de gått vidare men han valde att inte berätta. Hade jag inte heller gjort.

Andra konserten var jazz! Jag har börjat uppskatta jazz mer och mer.. Jag kommer ihåg när hövdingen (morfar) tog med mig till ett jazz-gig! De var inte lika uppskattat då som de varit nu. De kostade 35 dollar och vi fick hur mycket mat vi kunde äta. (mamma pappa, tur att dollarn har gått ner ;) )

Ska avsluta idag med ett gammalt inlägg, de var jättekul att läsa mina första inlägg och vad de nu har utvecklats till! De kommer från mitt första inlägg i new york.

"2. Jag gick in på toan här på stället vi bor på. ALDRIG blivit så rädd i hela mitt liv. De var på natten och jag spolade. Tur att jag "gjorde det" jag skulle innan jag spolade för annars hade jag inte behövt spola om ni förstår ;) De är hur högt som helst!!!!! Så nu håller jag för öronen för att inte bli hörselskadad. Fick typ hjärnskakning första gången så nu är det redan försent"

Good times. Saknar verkligen new york.






Kommentarer
Postat av: Morfar

Äntligen har du upptäckt att jazz är det enda rätta,fast fina visor är också bra musik

2011-01-30 @ 16:31:09
Postat av: FELICIA!

Jag saknar också NY!! Men jag blev mer hjärnskadad av att det snurrade på fel håll. Som tur drar min toa bara ner allt här utan att snurra, så det är inget att oroa sig för mera! (;

2011-01-30 @ 16:42:11
URL: http://aicilefs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0