lean on me!

Har mycket hänt? Mer än vanligt, kommer jag skriva mycket? Inte mer än vanligt, vad gör du mamma pappa? Läser ni inte bloggen längre?

Sitter och chattar med Tomas just nu, inte thomas utan tomas som jag lärde känna igenom tomas och thomas. Konstigt, jag vet men så ser de ut I luleå. Årskullen 92-91 Var fulla av t(h)omas!

Ska slänga fram dagboken nu för att se vad som har hänt, ni som känner mig vet att mitt minne brukar lura mig ibland, innan jag gör de så ser jag lite bilder från felicias liv i US! Upptäcker direkt att jag glömt berätta om hur många som har tandställning! Jag vet inte om de är någon USA-sak men jag ser aldrig lika många tandställningar i Sverige, även på ungar.. De är bara Lovisa Qvick typ...

Kul janne att du kommenterar och visar alla andra svenskar hur det (tack ellen) ska vara! Jag håller med dig, det är svårt med fördomar, man försöker att gå in utan dem men..Det allt för ofta är de sanna. Inte de med amerikanska tjejerna att alla är heta utan vad de säger och framförallt hur de tänker!

Ska berätta om fredagen, lördagen och den helt fantastiskt vanliga söndagen!

Fredag,

skolan var helt okey, brutalt som vanligt i fit for life, har haft djuriskt träningsverk hela veckan och idag vare värst... Gjorde några riktigt tokiga övningar och det känns vill jag lova. anyway

Idag var det planerat att åka och bowla. Matt hämtade mig efter jag gått ut i kylan och väntat i 10 minuter med mina nya jeans, matt kör med växlar, den enda jag sett med växlar, stort av honom. Han planerar att bli elitsoldat i armen och hans föräldrar/han själv vill bli mer internationell. Hyllan han såklart för de, de är inte många av mina kompisar som kan köra med växlar. Kanske därför de aldrig rör sig ur landets gränser? Vem vet.

I alla fall så for vi iväg jag och matt. Han hade skrivit ut en karta så vi skulle ta oss till lindz! Jag var kartläsare och de skulle visa sig att de var ett genidrag. Jag hade en ficklampa till min hjälp som tur var...De visade sig att de gick åt skogen för huset låg i skogen (roligt va?)

De är luriga kartorna här verkar de som, sen att de visar allt i miles hjälper inte alls. Efter 20 minuter så hittar vi ett stort hus med 4 garage eller nå. Kommer in och möter 2 systrar, 2 tvillingar och en "svensk" och såklart för att toppa allt en asiat som visade sig vara grymt skön.

Frun och fadern var hemma så jag såg till att ge dem en rikttigt bra handskakningar. De bästa med detta möte var att en av tjejerna inte visste att jag var svensk tills de sa de! (tack till henne)
Nu var vi 8 pers och vi for iväg. Jag åkte med Laz (hon som påstår att hon är svensk.) Planen var såklart att fara och bowla.

Sjukaste bilfärden i mitt liv var de. Allsång, kass förare och grymt roligt skulle vara de bästa orden att beskriva denna bilfärd. Jag var DJ och drog iväg några riktiga klassiker. Konstigt nog kunde de alla klassiker jag slängde upp vilket var roligt =)

Vi var nog lite överallt, på alla snabbmatställen som gick att hitta men vi var 8 pers så... De var ganska svårt att hitta ett bord för oss. Tillslut efter 2 bowling-ställen så hittade vi ett bra ställe. Bara kids där men inte brydde vi oss om de! Vi fick bara 15 och 16. Vi hade 8 spelare på båda banorna så man bytte bana hela tiden. Smart faktiskt.  De fanns ett system att om en kägla var längst fram så skulle man säga till de som jobbade och fick man ner den så vann man ett gratis-spel!

Vad händer då? Den röda käglan kommer fram och jag säger till chefen på stället... Vad händer? Matar ner alla käglor och vi bilade hög! Inte riktigt men vi firade lite haha. Sen gick jag och hämtade denna biljett! Grymt jobbat..Glömde att säga att jag vann båda matcherna mot mina 8 kompisar. Inga konstigheter här inte.

Var en riktigt rolig fredag och den slutade såklart med att jag blev avsläppt sist av alla.. De har hänt varje gång, tur att min curfew är 12 på helgerna vilket hjälper mycket =) Även fast jag är van med att inte ha en!

Lördag
Men först skulle jag vilja berätta om en sak. Amerikaner hatar skvaller men jag har märkt jumer jag är i detta land hur mycket de älskar de. De spelar ingen roll hur mycket de säger att de inte gillar de för de gör det varje dag på något sätt.

Idag så for vi (brett, barb och jag) iväg till doylestown eller hur de stavas. Gjorde 40 tusen miljarder ärenden och for hem! Sen for jag tillbaka till "staden" och fixade nya minuter på telen och skickade brevet till dig mamma, hoppas de inte är försent!(den borde komma på 8 dagar)

Brett for iväg på äventyr så Barb gjorde middag åt mig och jag for iväg med ett annat gäng! Bio var nästa grej! Denna bio var från 17 så jag slapp kasta flaskor på några 13-åringar denna gång som tur var.. De var snack om att äta INNAN bion men de slutade efter bion!

Bion var no strings attached och den behövde inte vara från 17 alls. Inga farliga scener eller nå. Efter detta så for vi till en bra restaurang för att ta en snabb mini-middag och de gjorde vi! Vi alla beställde något, jag fick in 4 små-tacos för att tänka på vad jag äter (de går bra utan kakor å dåliga saker faktiskt.) Jag fick in 4 små och de andra fick in hela tallrikar med mat!
Sen när vi skulle betala så kostade min mat 7 dollar och de andras kostade runt 4... livet är ju fantastiskt.


Lean on me when you're not strong
And I'll be your friend
I'll help you carry on
For it won't be long
Till I'm gonna need
Somebody to lean on...

Kommentarer
Postat av: Mighty Mike

You can always lean on me mannen

2011-02-14 @ 05:34:31
Postat av: Morfar

Problem vad betyder curlaw

2011-02-14 @ 11:59:45
Postat av: Mamma

Klart jag läser

2011-02-14 @ 16:39:52
Postat av: Mormor l

Mormor läser också varje dag. Du är ju helt fenominal att skriva. Skriver du med 2 fingrar eller har du lärt dig fingerställningen på tangentbordet.

2011-02-14 @ 16:46:54
Postat av: Toam

Morfar, jag hoppas du ser detta, curfew: Nar foladrarna sager till ungen,"du moste vara inne innan 12." Det ar curfew

2011-02-14 @ 19:25:06
Postat av: FELICIA!

Asså okej. jag läste till mitt namn och så tröttnade jag. godnatt. jag lägger upp fler bilder snart.

2011-02-15 @ 03:44:27
URL: http://aicilefs.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej Tomas...jag läser din blogg varje gång och det gör nog säkert många, i dag har vi kallt i Norrbotten - 40 grader

2011-02-15 @ 08:56:06
URL: http://www.klart.se/norrbotten/
Postat av: Pappa igen

Ni har lite mildare

2011-02-15 @ 08:59:47
URL: http://www.klart.se/väder-new-hope.html
Postat av: annsoh

Nu är dagens blogg avslutad gå in och kolla om det var du som vann! om inte anmäl dig igen! ;)

2011-02-15 @ 16:35:26
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Wille

Felicia tipsade mig, sjunger den låten just nu :D hihi bra är den!

2011-02-28 @ 18:54:02
URL: http://sweetaswille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0