fortsättningen

Lördag och jag har lämnat asiaterna bakom mig och har inga planer inför kvällen. Eller jag hade tyyyp planer eftersom Brett och Barbara skulle ut och shoppa och äta en god middag så jag for med dem!

Vi for till ett ställe där brett fått ett presentkort av hans flickväns föräldrar så han hittade en jacka för Penn state för de ligger riktigt dåligt till för att de är riktigt kallt där på vintern så hans inköp var befogat.

Vi for till 3 olika ställen för att få en bra bit mat! Det slutade med att de var 1 timme väntan på varje så vi slog oss ner på den 3e restaurangen där de bara var 20 minuters väntan. Det visade sig att det bara var 10 minuter och medans vi väntade så slog jag och brett ner varsin skinka på en stol. en skinka för mig är som 3 för han känns det som. Något som är jobbigt/bra/skitdåligt är att fit for life har dödat alla mina jeans så jag måste köpa skärp nu till alla mina  grejer.

En grabb med puckelrygg kommer fram till vårat bord. Han är lika slajmig som han ser ut, "arre yoouu guyys reeeedyy" och jag frågar om mina mat-kamrater håller med om att han var slajmig. Får ett svar: "vet inte, jag tyckte inte det." Jag gav dem en runda till och de höll med ganska fort. Jag håller mig så nyttig som jag kan så jag beställde pasta, (Spécialité på stället) så det lät riktigt bra i mina mat-öron. De andra beställde såklart mina favoriter...dubbelburgare med 4000 lager bacon lät mycket godare men vad gör man inte för beach 11 biatches.

Maten var:  redonk = redonkulous = ridiculous = löjligt god. Så god att det var värt att ta en doggy med sig hem! Dock tröck jag vitlöksbrödet ganska fort. Vitlöksbrödet får mig att längta hem till maten jag hade hemma. Den må va kass ibland men mycket bättre än här ;)

Kom hem, skulle ta en nap och sen lira monopol och se på rob and big. Somnade med kläderna på, lyset ides jag inte släcka heller som mos grädde på moset som jag inte får äta.

Jag skriver en autograf efter varje dagboksinlägg och den... Blir kassare och kassare. Den var riktigt seriös i början men nu ser den ut mer såhär.

Jag är nog ganska trött när jag skrev det där. Runt halv 3 på natten skulle jag säga =)

Söndag och jag orkade verkligen inte gå till kyrkan. Hade varit allt för tungt så jag somnade om när barb frågade brett om han ville hänga. Klockan 11 vaknade jag upp igen och det var en underbar känsla faktiskt.

Idag så skulle jag och brett fara till janie och hennes bonfire på kvällen efter bretts orkester-sak på dagen.
Vi for till elden och hennes pappa hade matat en massa trää och skit som vi kunde elda! Såg också en massiv pool som jag kommer bada i mycket i sommar, hähä

vid elden var de 40 grader varmt och vände jag kaggen så blev de 4 grader varmt helt plötsligt. Vi for föresten till Janie med tomma magar så vi fick kycklig, bara kyckling där borta haha. Det är så typiskt med usa att man bara får halva rätten. Men det mättade mig och det var väldigt gott.

hennes föräldrar gillar att ge bort godis/onyttigheter till oss och im still going strong utan! Hennes mamma bjöd in mig till att fara och skjuta med pappan i familjen. Blir riktigt kul att fara och skjuta om det blir av.

Måndag och idag är de presidents day här i usa vilket betyder att jag är ledig. Inte gjort något idag typ, spelar alltid trummor på måndagar eftersom brett har sin lektion efter maten. Tröck lasagne och mycket! Det var pauls vän/mer än vän som gjorde den! Kvinnor är bättre på laga mat. (punkt.)

Tisdag och idag har de hänt roliga grejer! Det började bra med att det inte var några snorungar i spanskan, bara vi äldre kids eftersom de lyssnade på en stor svart man som jag kommer till senare.

Nu kommer jag till honom faktiskt, denna tungviktare hade något afrikanskt på sig storlek XXXXL, denna grabb var tuuuung på alla sätt.  Han var från chicago och han började prata väldigt komiskt om hans liv i ghettot. Att han frågade sin pappa om han nya skor till basketbollen. "är du dum" fick han som svar.

Han fick 25 collegen som ville ha honom och betalade hans utbildning med hans 2.90$ skor efter allt. Kolla vad den amerikanska drömmen kommer upp lite överallt. Från inget till allt.

Efter ett tag så blev han väldigt seriös och man förstod varför han var där. Han började prata om alcohol och vad som kommer med den. Han drog upp en massa siffror och statistik om ungdomar i USA.
Han fick oss  först att räcka upp handen på en enkel fråga som: "Har någon av dina vänner blivit misshandlad eller misshandlat någon när de varit påverkade av alcohol".. Det var lugnt så länge man bara behövde räcka upp handen så ganska många gjorde det. Efter några lätta frågor så bad han oss att stå upp inför alla på en sådan här fråga: "Har någon i din familj tappat jobbet eller hamnat i fängelset pga alcohol?" och det var inte alls lika många som vågade ställa sig upp. De som höll upp handen på denna fråga innan ställde sig inte upp på den så alla kunde se. Man fick en riktig verklighetskänsla av det när man såg det framför sig..

Han fick sluta allt för tidigt pga att hans kagge började härja för honom. Han pratade bara i 40 min och skulle pratat i 80!

En kinesisk tjej vid namn munling skrev till mig vid 7 på kvällen och undrade om prom. Om jag hade någon date och att hon inte hade någon date. Det kom fram att hon inte kände så många seniors och att hon hade svårt att hitta någon att gå med. Jag beklagade så gott de gick utan att tänka nåmer på det.

Efter 20 minuter skriver hon igen "vill du gå med mig?" Blev chockad och sa att jag inte visste om jag fick gå. Jag var ändå sjukt sugen! Pratade med Paul (värdpappa) om vad det kunde kosta och sånt och runt 700 kr med blommor skulle det bli. Riktigt rimligt enligt mig så jag sa att jag skulle återkomma till henne. Hon blev överlycklig att jag tänkte på det faktiskt :)

Pratade med mamma/pappa några dagar efter och det kommer sluta att jag går med denna kines. Vad som är viktigt att förstå är att detta inte är min prom utan hennes så jag kommer att ha min prom på min skola senare.
En sak som jag gillar är att hennes är på en 3 gånger så stor skola. En smårolig grej är också att hon inte har så många vänner så det kommer bli roligt att se deras ansiktsuttryck när hon glider in med den hetaste grabben på stället ;) Jag brukar inte hylla mitt egna nylle men ibland måste man =)

Så nu har jag pratat om kinser, en stor svart man, mat och har bara halva kvar!

Ska korta ner det jag har att skriva om och lägga in lite bilder för att göra det enklare

Istället för att hänga med dessa dårar så for jag till penn state med "familjen"

Penn state är där Brett min värdbror skall gå skola i 4-5 år framöver. Det var riktigt coolt stället och de går 42.000 elever på skolan. Vi sov över hos värdmammans aunt som hade en lägenhet där de inte bodde. Har man pengar så har man.

Stället var fantastiskt och det var väldigt penn state!

Min och bretts sängar. Min till vänster såklart eftersom den är stökigare

Allt är penn state som jag sa. Jag sa på denna resa något som är väldigt sant. "det enda som är mer patriotiskt i america then america is colleges"

De fanns inte en snubbe på gatorna utan en penn state tröja! Och det gjorde såklart att jag inte ville vara sämre.. (väldigt bra minne mamma och pappa)


Denna ska upp på någon av era bilar!

Denna ska upp på min vägg

I denna kmr jag hänga nycklarna i och SIST MEN INTE MINST

ska få detta av mig.


Kan inte ni se Hugo i denna?! Han är som mig tackle (man ser på numret)
Jag tog tid att mäta ut nacken med mina händer. Huho har en bitig nacke men denna tröja är till för bitiga hundar..

Jag har inte blivit helt pateriotisk men ser detta som minnen ;)

Efter brett gjort sitt så var det min tur att sätta mig på denna sak som är på allt som penn state står för! Här har ni lite bra bilder på mig på denna sak att hänga upp på kylskåpet:

Måste klippa mig..

minst 2 kg hår på skallen och avslutar alltid bäst.


Bra bilder

Sist men inte minst ska jag skriva om något jag glömt i 2 veckor.

Jag var efter skolan med brett för han hade J-band (jazz band) och hörde att det var debatt-OS i byggnaden så jag blev väldigt intresserad och for dit.. jag förväntade mig en massa asiater med brillor och block i handen. Det jag fick se var några asiater och en massa brillor.

Jag slog mig ner och alla kollade på mig. Jag passade som inte in men passade in mer än de anade.. De funkade så att de kom fram med en topic och så gav de sin åsikt om den. Sen fick de i publiken ställa frågor till detta och de fanns några slags domare.

Det var här jag trodde att jag skulle hitta de bästa public speaking skillsen och eleverna men jag blev så besviken, jag kunde inte ens höra vad de sa, de pratade för lågt eller var så stressade så att de stammade. Alla hade med sig en lapp om deras åsikt... De är ju konstigt, det bästa var att när de skulle "dissa" varandra eller ifrågasätta varandas åsikter så var de ännu mer puckat.

Välkommen till min vardag och Amerika.

Kommentarer
Postat av: Ecco

Du måste klippa dig...

2011-02-27 @ 14:33:53
Postat av: Mamma

Håller med Ecco.

Hugo kommer bli strålande vacker i sin tröja.

2011-02-27 @ 18:42:25
Postat av: Ecco

Håller med Mamma!

2011-02-27 @ 23:05:04
Postat av: Jessica

Jag såg Social Network häromdagen och det slog mig på en gång hur extremt lik du är han som spelar Mark Zuckerberg!

2011-03-01 @ 15:09:52
URL: http://ljessickas.blogg.se/
Postat av: roab

du ser ut som art garfunkel i håret tåmaz!

2011-03-03 @ 11:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0