Abort är mord även vid våldtäckt

Läste nyss aftonbladet och de händer bara i USA :

Han (justin bieber) tycker att ”det är sorgligt” när en kvinna blir gravid efter en våldtäkt – men menar att ”allt händer av en anledning”.

– Jag tror inte på abort. Jag tycker att ett embryo är en människa. Det är som att döda ett barn.

Som ni ser finns de än mycket att prata om på contemporary issues när vi snart lämnat terrorn åt sidan och börjar jobba oss in på abort.
Jag försöker att hålla en låg profil i den klassen än, de längsta jag kommit var när frågan: Tycker du att USA ska styra/bygga upp Egypten efter Mobarak. "tycker inte att usa ska vara några världspoliser" fick jag ut. Våran lärare som inte ska välja någon sida av våra åsikter och absolut inte visa sin egna åsikter. Men men, han "förklarade" varför han tyckte de. Aja, de var lugnt efter det och de kändes skönt att "säga emot." De blev då chockade

Hade en fantastisk dröm idag! Jag satt i hertsöskolans matsal med klang och min vanliga klass. Vi hör andra sidan matsalen att någon spelar gitarr och sjunger. Vem om inte Gurra Vallgren framförande Tears in heaven. Och som han gjorde det.. Allt var perfekt och klang blev less!! Alla började applådera till sången "i takt" och de var som vanligt att ingen kunde hålla takten. Jag skrek högt "MEN HÅLL TAKTEN" Klang blev skitförbannad och skrek åt mig att de skulle fortsätta och att jag inte skulle bry mig..
De som var lurigt med den här drömmen var att den kom från youtube och en kommentar jag såg på ett klipp där de inte kunde klappa i takt. De var en grabb som klagade på att folk har tappat taktkänslan. Word på det faktiskt

Brett fyllde 18 barre igår! Grattis till honom. De har alltid pratat om att något ska hända på lördag så jag tog för givet att han fyllde år på lördag. Såklart dyker de upp på facebook "brett w... Fyller år idag" Men grattis tomas.... Jag är inofficiellt känd för att jag är kass med födelsedagar. Tror inte jag kan många alls. Kan min brors, min och jamshidi-släktens födelsedagar. Men sen blir de svårt för mig.

Jag har en liten fetish här i mitt rum i USA (hos värdmamman) att när jag går och lägger mig så får jag alltid en stöt när jag ska slå av lampan i taket..Jag har typ börjat gilla den där lilla stöten, eller jag kan inte vara utan den kanske jag ska säga. De är en del av mitt amerikanska liv och jag kommer sakna det när jag åker hem.

Klockan 11.30 så tar 2 grabbar tag i sin första lediga dag på 5-dagars-helgen (lediga torsdag till tisdag) (boom)
I alla fall så åkte vi iväg med lite packning och pengar till BLUE! Runt 1.3 timmar härifrån men de slutade med 2 timmar. Vi for förbi våran polare Seamus som körde sin stora bil eller truck till BLUE. Carter fann de mycket bättre att hänga med sin tjej i college så han for inte med oss. "tur" för mig eftersom jag fick låna hans täckbrallor. Innan vi for iväg så hann jag lura en hund när vi körde kastningsleken med boll genom att titta höger och kasta vänster.. Kan inte säga att amerikanska hundar är dummare än svenska för då vore jag steriotypisk och de försöker jag att inte vara.

Vi lyssnade på de "nya" här i usa som är dubstep hela vägen dit och de var ju sådär kul. Inte ens bra dubstep tyvärr. Vi kom dit och bytte om gled mot hyrningen av skidor! Deras system var genialt. Man knappade in america eller internationellt så mamma/pappa, om ni får ett brev hem att jag förstört några svindyra skidor så är de inte sant.

Skrev i alla fall på kontraktet så jag fick skidorna i handen och gick ut med pjäxorna till himmelriket. Märkte direkt att snön inte var som hemma. De var som att åka på asfalt ibland och skidorna bara stannade. Men man fick luta sig lite extra tillbaka. Löser alltid mina problem.

Liftarna var livsfarliga tyckte jag, de var inge skydd för kaggen och de gick snabbt i början, de var stup på 20 meter utan att överdriva och såklart stenar under. Inte kul att landa med nyllet där tänkte jag. Man fick ju tanken hur enkelt de vore för någon tomte att putta ner en så man höll i sig extra mycket. Vi var ju 3 grabbar och den första liften kunde ta 2 så vi körde var 3e-gång ensam. Bra deal. De gjorde de inte bättre att jag har träningsverk i pempan (rumpan) Men de får man ta.

Såg nyss aftonbladet lista 10 största domarprofilerna. Konstigt att inte gurra och foppa var med. Nygga hade lätt kommit baki gurra på 2a-plats.

Jag försöker ju vara så nyttig som jag kan men de är svårt när man är på en after ski och framförallt i det fetaste landet i världen. Hittade 2 kycklingmackor (direkt från donken verkade de som) Men jag tröck 2, "är de små så tar man 2"

En annan rolig sak var att man kunde få fortkörningsböter i backen på vissa ställen. Vi försökte få dessa böter men de enda jag fick var "HEY HEY HEY" tyvärr. En annan klasseiker var när 2 möttes och jag fick en "HEY KID HEY" Killen var inte så bra på skidor men de trodde han dock.


jahapp, jag hade 2 roliga grejer att skriva om men jag glömde bort dem under dagen såklart. Tråkigt tråkigt och jag ska skriva ner dem som jag gjorde i början av bloggen!

Vad händer ikväll? Jag ska ut med en massa lirare och äta på någon asiat-restaurang. De blir nog roligt.


Avslutar med en gammal bild bara för att göra inlägget roligare. Något som var roligt var att de kom in  9 kommentarer, jag tycker de är konstigt att de är så många som läser men inte skriver

Peace som seamus sa till sin mamma.





Kommentarer
Postat av: Farssan

Jenkarna tror att de är världspoliser, men snart tar Kineserna över Amerika, det verkar ju vara redan många i New Hope

2011-02-18 @ 22:07:26
Postat av: Micke

DUDEUDEUDUEDUEDUED DUUUUBSTEP MANNEN! DET NÖTER ALLA HÄR OCKSÅ! fattar inte grejen med det !

2011-02-19 @ 05:52:46
Postat av: Morfar

Bra skrivit mycket upplysande men du får akta dej när det blir abort och politik.Inte abort men dom är för att döda äldre männskor.Dödsstraffet vill dom ha.

2011-02-20 @ 20:09:20
Postat av: Mackish!

Väntar med spänning på vad klassen kommer att säga när du säger det jag sa att du skulle säga... Väntar mig ett jävligt bra inlägg om det senare! ;)

2011-02-21 @ 14:53:53
Postat av: klang

Jag läser ikapp nu tomas var typ två månader bakom! kommit mer än hälften! SJUKT rolig dröm du hade! vi tare på skype! ska jobba/läsa vidare

2011-03-07 @ 23:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0