Chips?


Jag har alltid blivit lärd att tacka för maten. Varken de är hemma eller hos speciellt främmande. Varför jag tar upp detta är eftersom jag är den enda i min hostfamily som säger tack för maten.  En sak man kan tänka över är : Är jag hos främmande eller räknas jag som en familjemedlem under detta år?

Jag är också den enda som äter med kniv och gaffel. De äter bara med gaffel och tycker de är lättast så! De har börjat lära sig att ta ut en kniv åt mig så jag slipper hämta den varje gång..

Matlagningen varierar beroende på om jag är hos mamman eller pappan...

Hos mamman är allt bra. Åt kyckling idag och någon sallad. Allt är bra förutom.. VARS ÄR SÅSEN?!?!? Allt är så torrt.. De kan göra kyckling.. Förväntar mig ris eller något liknande men får typ selleri. Passar inte in. En sak jag är duktig på är att äta maten som man får och inte klaga. De är svårt att vara tyst ibland

Några citat från kändisar :

Pappa - ät upp de du har på tallriken
Gustav U - tryck i käften och håll käften
morfar sixten - Om ungen inte gillar maten, låt han svälta

Hos pappan är de . Han levererar inte varje dag. Dagarna han levererar så äter vi beställt eller så levererar pizzabudet. Där fick jag till den!!

En dag åt jag revbensspjäll och några äcklig rotfrukter som var torra. Han frågade mig om jag ville ha mer mat. Japp får han höra. Han går till köket och hämtar ut en BRUTAL burk med äppelmos, han häller typ 1 liter på min stackars tallrik. åt ganska mycket av de jag inte gillade men så fort de lämnat bordet så sprang jag och hällde ut resterande i vasken. Förlåt pappa.

Jag ska också göra ett erkännande. Förlåt Jacob nilsson. Jag ska aldrig mer klaga när du går och lägger dig 10-11. Jag har börjat göra de här. Vet inte om de är för att jag tränar 4 timmar om dagen eller att familjen lägger sig enså jag måste. Känner mig piggare i skolan och sånt så ska nog forstätta med de när jag kommer hem. Eller, vi får se.


Ska avsluta bra genom att visa vad jag äter på lunchen :
De ni ser är :

Ett äpple.
2 genialiska drycker
En klassisk macka
ostkakor?!?!
2 kaloribomber
OCH CHIPS

Björn, jag har inte svikit. Jag äter chips varje dag. Slå det du!

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Ben

vad tycker du om skolmaten? För du tar väl med egen mat? Själv käkade jag skolans pommes i ett år, vilket har satt spår i kroppen.. lol

2010-09-24 @ 07:35:54
Postat av: Anonym

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=102993139970

2010-09-26 @ 21:58:15
Postat av: bjq

de där orangea ser fan radioaktivt ut

2010-09-27 @ 02:24:43
Postat av: Anette Nordblad Nilsen

Hej, Thomas!

Kul att du kom iväg till USA. Du verkar uppleva en hel del där borta. Fick länken av Sixten så nu kan jag också följa dig här. Jag ska ge den vidare till Ingegerd och Janne också. Visst känns det tryggt att veta att vi från din gamla skola vakar över dig ;-)



Hälsningar Anette (din "gamla" mentor)

2010-09-27 @ 11:01:32
Postat av: Norre_c00l

Skulle inte ha ätit det där orangea, ser ju för fan vidrigt ut

2010-09-27 @ 21:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0