1a dagen I skolan. Forsta footballtraningen och vill varna kansliga tittare att detta inlagg ar for longt.

Steg upp 06.45. (hade en fantastisk drom som forstordes) At eckliga flingor. Fast de var fyllda med socker so de gick att trycka! Tog po mig en ny skjorta, klassiska jeansshorts och mina converse. Visste att de skulle go hem eftersom brett gled med sandaler och standarden po skolan var sandaler och shorts. Typ som hockeygrabbar po LK.


Var 45 grader idag. JAG STOR INTE UT! Sprang nastan in till skolan till min basta van aircondition. Han finns overallt so vi borjar bli riktigt tighta nu : )  Gick till mitt hemklassrum 300. sog en kille jag kande igen. Han ar lite cool so vi drog bara en “nick” Slog mig ner vid 5 damer. 1 drarg, 1 emo  och 3 trokiga damer som pratade om hur FANTASTISKT deras lov varit. Synade mycket av vad de sa ganska fort. Emot och drargen var riktigt skona. Emot borjade prata med mig och jag svarade artigt. De var skona. Kanske inte popularast I skolan men de var I alla fall Riktiga. KEEP IT REAL  som Ali G hade sagt.



 Gick vidare till min forsta klass som ar Spanish 1.  Frogade en dam om vagen och hon visade mig. Sog denna vackra larare och hoppades verkligen att hon skulle lara mig spanska ; )

 Gick in I klassrummet och sa att jag skulle ha spanska dar. Kidsen som var dar var 10 or. De var deras hemklassrum. En stor grabb staller sig upp och skriker “VI KOMMER BLI VANNER” Slor mig ner och 5 smotjejer kommer fram, Im Katie, im Jessica, im.. Grabbarna flockas runt mig och sager desamma. De var lite konstigt men roligt!

 Alla “classes” idag ar 10 minuter och man stitter och vantar av tiden. Lararen pratar. Jag ar for ovrigt valdigt nojd med lararna.


 2a saken po mitt schema var PUBLIC SPEAKING :

Verkar vara en bra klass. Gjorde mitt forsta misstag som jag ongrar lite. Hon frogade om jag vet hur jag tar mig till nasta klassrum. Jag svarade snabbt. Jag ska nog GO denna gong. Hon blev inte so glad men tog de med en nypa salt. Raddade sitvationen genom att halsa po henne efter!  Public speaking, 5 elever I klassen. 1 ska droppa so vi blir nog 4! Ska inte droppa eftersom att tror att jag kommer lara mig massor. 1 larare po 4 elever. 25 % ar ganska bra eftersom de brukar ligga po 0.25% I Sverige.


 Band :

Sjuk larare. 100 kinseser. Behover jag skriva mer?


 Jo, de kom in en annan ny kille. Lararen (som ar lite smorolig och riktigt stord) frogar. VARS AR DU IFRON? Innan han hinner svara kommer. VAD SPELAR DU FOR INSTRUMENT? Tror han bajsade po sig 2 gonger. (enligt info 3 gonger)


 Law and justice 1 :


 Galen larare. En blandning mellan Lars och karsten = fantastisk larare.


 Myckey skrivande I denna klass men de ar intressant. Han sa att han skulle lara oss hur man stammer nogon och hur mycket pengar man kan begara. I love it


 English 12. :


Horde att de var en riktigt enkel klass. De var bara juniors dar ockso so de ska bli intressant vad “enkel klass” ar!



 History through film :

Galen larare igen! Fick ett papper. Om lite regler. Ska skriva regel 3.


  : ABSOLUTELY NO OTHER WORK SHALL BE DONE DURING THE SHOWING OF THE MOVIE. IF I SEE YOU SLEEPING, TEXTING, DOING OTHER HOMEWORK, ETC. I WILL DEDUCT POINTS FROM YOUR PARTICIPATEION GRADE. CONSIDER YOURSELF WARNED!!!!!!!!

 Han ar skon enligt information jag fott. Han var ganska skamtsam men hord. “toumas, du kommer ha so roligt I denna klass”

 Economics :

En bra klass men INNEHOLLER MATTE.  Ska droppa den. Ska valja GYM (som ar svensk idrott)

 Web design :

Droppa denna klass ockso for gym.


 Kanns underbart att jag kan gora som jag vill!


America : the 20th century  :


 Som ar den enklaste “American history” du kan hitta. Jag ar nojd : )


 De var ganska svort att prata med folk for de var som “grupper” som holl ihop men I slutet kande jag ganska monga grabber och flickor for den delen.



 Har bojkottat Soccer. Coachen var riktig dolig. Kan man inte halsa po en ny kille po 5 dagar so har man nogot problem. Tank om jag var riktigt duktig I fotboll och slutade pga han. Nu var inte fallet so. Eller?  Om han frogar ska jag verkligen gora klart for han att de var pga han jag slutade. Och att soccer ar hangigt :)




AMERICAN FOOTBAAAAAAAAALLLLLL


 Tranaren halsade po mig dag 1 och nu igen igor! “tomas, vill du inte tacklas?”  De ar 6 tranare i football teamet!

For till tranaren och kande direkt mig mer valkommen. Blev tagen till gymet och han korde slut po mig. Riktigt skont. Behovde de verkligen haha. Tranaren monade verkligen att jag skulle ha det bra och grabbarna var skona. Bytte om med dem och de flesta kollade bara po mig. Gick ut po planen med alla grabber. Snackade med en av dem. Kande direkt att vi var ganska lika I s’a’ttet so de gillar vi. Efter han kom 1 till. Efter de 5 till. Alla var trevliga och chilliga. : )  Tranaren drog en “do halsar vi tomas valkommen” och de kandes bra. Inte som sursoccersurlaget. Headcoachen kom fram till mig och presnterade sig. Vi tranade bara han och jag och han larde mig lite grejer, hur man tackler och hur man stor for att K’O’TTA so bra som mojligt! Vilket holl som ar vad I “footballsprok”


Han frogade hur stor jag var och jag kollade upp mig hos lakaren om jag ar frisk idag.


6.3 I hojd och 196 punds. (har gott ner I vikt. Moste vara nogot fel po vogen) L’a’karen (som var en she) sa : youre a big boy Tomas.


 Nar jag berattade till tranaren om hur long, stor jag var blev han lycklig. Han gick till de andra tranarna och de va WOW. (deras grabber I laget ar relativt smo) Var lange sen nogon blev so lycklig over att jag gillar chips. Kanske hamnat I ratt land trots allt : )


De sa ockso att jag hade kvicka fotter. Ganska overaskad men! Blev en kottare till slut!

 De gor tydligen ut po att jag ska “gora luckor” for grabbarna som kommer baki mig I full fart. Moste alltso S’A’NKA min grabb som jag har framfor mig. Loter som ett roligt uppdrag.  (De gor inte att vara for voldsam nar man S’A’NKER han)

 Grabbarna kom fram till mig. Nar 1 vogade so vogade 1 till. Tillslut var jag ganska bra kompis med alla :)


 En rolig grej som hande var att jag blev kissnodig. Gick till skogen och matade katten. Nar jag kom tillbaka market jag att alla I hela laget skrattade ot mig. De var tydligen inte OK att kissa I skogen. De tyckte de var genialiskt av mig. Finner inte de genialiska I det men de gjorde de. Coachen bad mig gora han en tjanst. Kissa inte I skogen haha.

kisser ni alltid I skogen I sverige?

Dricker ni ‘O’l till frukost I sverige?

Vad ar den basta olen?

Sprutade frogor.

De flesta var om OL och vackra kvinnor. Kunde svara mer och framforallt batter po kvinnorna.  De flesta frogor handlade om Switzerland so de var ganska svort att forklara allt.

 En tranare kom fram till mig “ du ar fron sverige?” Japp, han hade tydligen en mormor som var svensk. Hon skrev en dagbok po svenska och jag ska overstta den for honom. Ska bli roligt. Om hon inte skrev skrivstil som jag INTE riktigt finner lika latt att l’a’sa..

 Traningen slutade med att jag fick go mitt in I deras lagring och skrika, one, two, three, LIONS!!!!!! Ett bra slut po en Riktigt bra dag.  Gissa vem som ska ha po sig teamtrojan imorn po skolan?!?! Tontigt men lite roligt! Godanatt

 Pappa, du har inte blivit roligare sen jag for. Forvantade mig inte de heller! Hehe

 Ben, sanning I det du sager men hallre de an matte? Man gor knappt no.

 Freecon, Tack och jag har redan tryckt typ 15.


Kommentarer
Postat av: gerra

Big ToAM first blocker! du kommer ju gå till NFL för f-n =)

2010-09-03 @ 13:31:57
Postat av: Mamma Lena

Konstsim är en större utmaning

2010-09-03 @ 15:24:15
Postat av: Erica

galet stort inlägg! och "länge sen någon blev så glad över att jag gillar chips" haha! skön snubbe.

2010-09-03 @ 23:50:22
URL: http://annuettbloggoffer.blogg.se/
Postat av: Jan Aronson

Dom kommer att flyga som flugor när du stormar fram. American footboll är det nya svarta.

2010-09-05 @ 00:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0