Oreos är fantastiska

Igår natt gjorde jag lite läxor, min värdfader skriver på facebook, "go to bed dude." Tyckte att de var riktigt roligt.

På skolan idag hade jag law and justice. Våran lärare är lite speciell. Klockan ringer och han säger, vi ska prata om.. En kille räcker upp handen och frågar någon random fråga om armen. Läraren som har talets förmåga sätter igång och pratar.. Pratar, till slut så kommer han in på prostitution och att de är lagligt i las vegas. MEN man måste ha ett "körkort" för att få vara prostituerad, först då är de lugnt haha. Efter 30 minuter så kommer han på sig att han snackat 66% av lektionen och.. "vars var jag" Jo,.. Han är bland de roligaste lärarna jag haft. Påminner grymt mycket om Lars för de som haft turen att ha honom.

JO, en rolig grej hände igår. En dam vid namn Ana addade mig på facebook. Jag frågade vem hon var och hon skrev  ¿Cómo estás? Vilket är, hur är läget. (tar spanska här i usa så jag kan lite) svarade muy bien...Nog om de, Sen skrev hon något jag inte förstod. Svarade på engelska och hon fattade lite, hon använde google translate tror jag..

[Ana Gabriela]

you are my teacher one class in IMAC.

jag

In what subject? Imac? The computer?

[Ana Gabriela]

Yes english
search for Mr. aronson I feel jjijiji it I do not want to inconvenience

va??!?! Vad är de för människa som blivit lurad av sin egen dator att jag är hennes engelskalärare..Hoppades att de var en kompis som drev med mig men de var en riktig dam från spanien...

Ska också berätta att Barb tände till idag. Ser min egen mamma i henne ibland. Ska först förklara situationen och sen anledningen.

Footballträningen skulle vara slut 5.45 PM idag (17.45) De brukar alltid gå över en halvtimme, kvart.. Denna gång sa de faktiskt att den skulle vara slut och inte försöka vara slut.. Förklarar för Barb lycklig att träningen idag inte är så lång... Hon kommer dit 5.45.. Träningen slutar inte, jag gör signaler med händerna, 5+5+5, vet inte om hon forstod mina tecken men jag hoppades. 18.15 tappar hon de och går till en av tränarna och frågar vad de är frågan om.. Den tränaren går till en annan tränare (han med mest ansvar) som avbryter träningen.. Sen kommer en annan tränare och vill köra fys, tränaren bojkottar de för han fattar hur sjukt de är att de gått över en halvtimme när de lovat.

Här kommer förklaringen, vet inte om mamma kommer ihåg de men jag kommer ihåg de här riktigt mycket

Har alltid spelat landhockey på min gata.. Sommarkväll som vintermorgon.. Efter klagomål nummer 4000 eftersom någon hade tacklat sönder deras brevlåda (som redan var sönder) Så byggde min fader en ny(mycket finare) Gamlingarna på andra sidan gatan vad inte nöjda med de. Klagomål 4001 var för mycket för min mamma som gick över och skällde ut dem. De flyttade efter de.. Vet inte varför??? Blev nöjd över nya grannar. Lirade landhockey med sonen i familjen! =)

Mamma, pappa kommer ni ihåg de här och rätta mig gärna.  Jag ger er tillåtelse att kommentera haha

gokväll Sverige

Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

jag skäller sällan ut folk, men jag var tydlig med vad jag tyckte. Sen ... det värsta som finns är att vänta efter träningar... Hur många gånger har man fått höra, det går fort... jaja en halvtimme - timme till. Det finns annat att göra, eller hur

2010-10-22 @ 16:56:01
Postat av: toab

Haha vad jag kommer ihåg så var det årgång 87 som tacklade sönder den där brevlådan och inte ni smårookies =)

2010-10-22 @ 20:12:44
Postat av: Jan Aronson

Är vi släkt? Hmmm!

2010-10-22 @ 23:20:32
Postat av: Mamma Lena

Det var en blandning av 87 och 92:s årgång. Grannen var irriterad på allt. Hon förstod inte generationsväxlingen på gatan.

2010-10-23 @ 00:12:11
Postat av: toam

De är skillnad. Då hade jag kunnat skynda mig(jag vet att du pratar om tobias mer än mig) Här var jag fast, de går inte att lämna en träning bara sådär! Hon kanske forstod generationsväxlingen genom att flytta?

2010-10-23 @ 03:00:34
Postat av: Mamma Lena

Jo... du är snabb.

2010-10-23 @ 07:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0