Phillie och Thanksgiving

Varit i Phillie och firat min första thanksgiving men inte sista!

Ja, visst låter de konstigt? Jag ska inte stanna här i usa ett år till, jag har bara separerade värdföräldrar! Som jag sagt förut, bättre med 2 kylskåp än 1 och nu bättre med 2 tackfiranden än 1!

1a thanksgiving var inte de bästa jag varit med om. Mommes plättar slår ut detta varje dag i veckan. Maten var inte kass men den var inte bra heller, de hade mos, turkey, bröd, sallad och pepsi. De ända som inte svek var brödet och pepsin, ganska säkra kort ändå

När jag hälsat på folk som inte ens min värdfamilj känner, hälsar alltid på alla för de är säkrast så. Så kommer denna mamma, 45 bast till mig och frågar genant om hon får krama mig, självklart svarar jag eftersom denna mamma var i sina bästa år ;)

De var också 4 smådamer där på 10-15 bast, de var som alla kära småtejer är, jag vet inte hur jag ska förklara de.. Varje gång någon hör att jag är från sverige så vill de börja imponera på mig på flera olika sätt, några sätt är att börja säga något på svenska. Förstår typ 1 av 10 av gångerna de säger nå.. Den största klassikern är att alla har någon från sverige i sin släkt. "Så du är från sverige, min brors, flickväns mammas pappas barnbarn hade en syster som bodde i sverige, hon kom från soedertajle" Känner igen detta grymt mycket när min fader träffar någon på stan. Frågar, hur känner du henne?
-Hennes pappas brors syster är från Pajala.
-jahap, ännu en


En riktigt bra icebraker om något. Dock slutat nämna att jag är från sverige för de kan bli riktigt långa samtal där de vill veta allt från vad jag äter till frukost till hur kronan står sig mot dollarn..

Fick självklart några dumma frågor : Vilket språk pratar ni i sverige?
Jag har oftast tur eftersom de finns någon från 2000-talet där som kan dumförklara dem.

Som desert hade en pappa som jobbade på Dunkin donuts tagit med sig runt 30 munkar. Jobbar man på DD som 50åring så har man misslyckats som medborgare i sitt samhälle, man tar jobb från folk som jamme och björn Q

Var i Phillie på en randomtur, visade sig vara lyckat eftersom jag hade roligt. Hälsade på Liberty bell! För er som inte vet vad de är så: De är klockan som vid det ögonblick då den amerikanska kongressen förklarade sin självständighet ringde i.
Blev kollad innan jag gick in och vakterna hade vapen. Kände mig inte så hotfull där eftersom jag nästan var den enda som inte var Kines

På tal om kineser, var på Bretts konsert där han spelar fiol. Jag tror mig ha berättat om alla kinser i samma rum en gång, de var samma visa här.. Blev riktigt fundersam eftersom de inte kunde hantera sina digitalkameror?!?! De är ju nationalsporten de där med kameror.. Trodde jag

Åt lunch i Phillie, barb betalade.. Slutade på ca 800 kr (för alla såklart) ops ändå

Jag har också varit med om min första bordsbön i USA och vad vet jag, hela livet tror jag?


Jag vid lockan som Eino hade sagt

Jag vid någon grabb med ett brev i handen

Slutord:
Imårn ska jag upp tidigt och grotta i gymmet med familjen W!
Imårn ska jag också fira min andra Thanksgiving
Imårn ska jag skriva blogg.

love


Kommentarer
Postat av: BenS

Hur gick det med bordsbönen toam? När jag var hos en kompis lät dom mig be bordsbönen.. slutade ganska pinsamt hehe ^^

2010-11-26 @ 07:16:40
Postat av: Sture

Tack för maten den var god, den gav kraft åt levnads mod. Hertsön Hertsön Hertsön.

Bordsbön på Krusbärsstigen 28

2010-11-26 @ 08:05:37
Postat av: Anonym

och levnadsmod

2010-11-26 @ 11:37:19
Postat av: E

hahaha! "de är ju nationalsporten de där med kameror" class.

2010-11-26 @ 12:03:28
Postat av: Anonym

Jag hoppas du får ironisk att man är misslyckad som 50 åring, arbetsmarknaden i usa och sverige ser inte likadan ut. I usa kan man behöva fler jobb för att överleva och då är man nog glad för det man kan få.

2010-11-26 @ 15:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0