Långt inlägg about no homo, fars dag och Skolan i usa!

Efter påtryck från Morfar och några andra att min blogg bara handlar om skit, de är lite sant haha. Livet i usa är fantastiskt. Jag försöker göra de så bra som möjligt hela tiden, jag skriver tex aldrig i bloggen när jag har en "dålig dag" När jag tex inte håller med värdfamiljen om en skitgrej så är jag tyst istället för att säga emot. Små grejer som gör livet lättare när man bor med en familj man inte växt upp med.

Vi börjar med Fars dag!

Det är fars dag idag. En mycket speciell dag för alla som är pappor. Min fader Sture har inte någon son hemma som kan passa upp honom tyvärr. (tobias är också i USA)  Jag pratade med honom idag. Vi hade ett bra snack. De finns inte så mycket att säga men du ska bara veta att jag älskar dig och ska bjuda dig på frukost i sängen någon dag när jag kommit hem.


Här har du min älskade fader med en "pajala sunrise" Beskrivningen av en pajala sunrise:
Ta ett vanligt mjölkglas, gärna ett duralex-glas och fyll upp med hembränd sprit. Dekorera med en korvskiva. Klart! Bilden är några år gamla. Du har slängt gamla brillorna också! :)

Vill också säga att DU har varit en förebild för mig. Bara en sak som att jag aldrig sett dig full med mig närvarande. För att inte göra mamma avensjuk. Jag älskar dig också haha

Alla har de inte lika lätt som mig. En av mina bästa kompisar har förlorat sin pappa julen för några år sen.  Rest in peace ............. Tänker på er.



Ska också berätta om skolan. Jag Ska detta så snabbt som de möjligt går. (de blev allt för långt)

Åker till skolan runt 07.30 varje dag. Aldrig varit försenad till skolan, lätt rekord. Sätter mig i homeroom och väntar in att skolan ska börja 08.00.

Går till Spanish 1 där mina favorit-elever väntar. De är 14 år och riktigt små. är kändisen i den klassen. De flesta sitter och småkollar på mig i smyg och de tävlar om vem som jag gillar mest.. När jag går in så hälsar en tjej eller kille först. Jag kanske inte hör eftersom jag alltid har min ipod på när jag går till den klassen. Då börjar de skratta och säger, tomas gillar inte dig.... Sen så säger någon annan, visst gillar du inte eric? Kom igen småglin! Jag ligger på 85 procent i den klassen. Jag gillar spanskan! De är bättre inlärning här i USA än i sverige i mitt fall.

Public speaking är nästa, är alltid försenad eftersom jag har en bra walk från mellanskolan till högskolan. Läraren är speciell, man måste lära känna henne och förstå henne, för att gilla henne. Jag ligger på 80 procent i den klassen. Jag är ingen pluggare i den klassen. hade 50 % på proven vi haft och 99 och 98 på läxor och deltagande i klassen. Jag skulle säga att de är den viktigaste klassen jag har här i usa och lär mig mest "nyttiga" saker i den klassen. Är också bra i den klassen eftersom jag har mest rutin av de.

Band, min favoritklass! Jag går in, sätter mig ner och äter chipsen eller twixen jag köpt innan. (går alltid samma runda) Jag sätter mig ner och gör läxor eller lyssnar på min ipod. Just nu spelar vi låtar som jag inte behöver vara med på, de är inte band som ni tror, de är band som i att de finns flöjter, saxar och bastubor där. Jag frågade läraren igår på matchen vad mitt betyg var eftersom jag måste ha 75 % I alla klasser. Han skrattade och sa: Du har 90 %, jag ba, bra för jag behöver 75 %. Bara du håller mig över de. han ba: De är lugnt jag tar hand om dig. Sen sa han till sin kompis "this kid don't do shit in class. He just eats and listen to music. Svarade " Yea, it's a good homework class" Kom ihåg att jag pratar med en lärare. De är ganska stor skillnad på vissa lärare i sverige och usa. De här är extremfall.

När klockan ringer så har jag en klass kvar och sen lunch. Min favoritlärare! Mr Achenback. Den sjukaste läraren jag träffat i mitt liv. Han berättar alltid sina historier som alla älskar. Han hinner aldrig täcka de material han ska täcka så proven blir alltid mindre än förväntat. Den matar han proven med extra poäng. Fick 110 % på sista home worket jag gjorde. De funkar så att om man lämnar in home work tidigare än man behöver så får man 3 poäng extra. Sen om man skriver de på datorn så får man extra poäng. Och är de väl gjort så får man extra poäng. Vissa ungar har 120% i den klassen = De betyder att de kan skita i sista proven och ändå få MVG. Bra system enligt mig.

Sen har jag lunch i 30 minuter. De är så mycket sjukare än lunchen i sverige. Folk skriker, folk krossar varandras mat. De finns ett bord ifrån oss som är kända för att krossa varandras mat. De är en lek typ. Riktigt kass lek eftersom jag inte ser vad de får ut av de? De är roligt i 10 sekunder. Sen inser båda att de inte har något kvar.

English 12 är en bra klass. Läraren gillar mig, om vi har tex en inlämning i verb så skriver jag om 5 och de andra om 10. Jaddå! Ligger på 79 % i den klassen!

Nu ska jag snabba på detta. Gider in på historia genom film, ser en rulle och skriver av vännerna. 80% i den klassen.

Sen har jag gym/ study hall. Varannan dag har jag gym(idrott) och study hall(sitta och göra läxor eller snacka skit)

Efter detta glider jag vidare mot historia genom 20-hundra-talet. Denna klass går ut på att berätta om historien för amerikanarna. De går ut på att lära amerikanarna hur bra de är i allt helt enkelt. De är tvingade att gå med i alla krig eftersom alla länder tvingar dem typ haha.

Efter skolan nu för tiden så gymar jag eller tar skolbussen. Har inte börjat än så ska se om jag orkar gyma imårn! Blir nog så..

Nog om de, jag har för mig att jag redan har gått igenom de där en gång. Förlåt om jag gjort de =) Kanske är morfar som blivit gammal eller missat inlägget ;)
De är fars dag för han också. Ska fira honom genom denna bild!

Vet att du älskar bilden. Tillåmed så mycket att du tog bort din tagg på facebook. Denna bild kommer från när familjen släkten Aronson var i Portugal. Släkten aronson gillar vin. Morbror Janne testade trycka upp korken i näsan och utmanade sin fader Sixten om han får upp den. Han har alltid haft stora näsborrar. Självklart lyckades han. Denna historia är inte helt rätt men mairoteten stämmer.

NO HOMO är en grej man Måste "kalla" (säga) när man gör något som är "homosexuellt" Tex igår så satt jag och en polare under en filt. Han sa, no homo. Frågade varför han "kallade" no homo! Han sa att man var tvungen när man gör något som är "homosexuellt" De är så rädda för att bli kallade "bögar"

Har lärt mig i LPL (ledarskapsämne) att de som har mest "bögskräck" har mest chans att sluta upp som homosexuella. De ni!

Nu är de nog slut på allt. Sett att 20 har gått in på min blogg idag. Klockan är bara 2 på natten! Känns roligt :)

De glädjer mig också att jag fick kommentarer sist.

Extra roligt när folk skäms över att de läser bloggen och är anonyma. 

Måste också få med kameran och försöka få med några "that's so funny" ögonblick! De är så underbart när de säger de men inte skrattar. Älskar det :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

löl

2010-11-15 @ 04:34:21
Postat av: Petter

Sture är ett geni. Pajala Sunrise ser inte dålig ut :D

2010-11-15 @ 07:37:59
Postat av: Izze

jävligt bra blogg måste jag säga, asgarvar till varje inlägg!

2010-11-15 @ 13:17:32
URL: http://iniemi.blogspot.com
Postat av: Morfar

Jag har väl aldrig sagt att din blogg är skit.Jag har bara gett dig positiva kommentarer och nu skrev du om vad du läser och det var bra,fast lite svårt att begripa för det verkar väldigt flummigt det hela.

2010-11-15 @ 15:31:05
Postat av: FELICIA!

Jag diggar din morfar. Jag saknar falukorv.

2010-11-15 @ 16:30:26
URL: http://aicilefs.blogg.se/
Postat av: Lena

Undrar om jag också hade fått upp en kork, har inte provat och tänker inte göra det heller. Puss och Kram gubben.

2010-11-15 @ 17:01:38
Postat av: Petra S

BRA toam! Jag läser varje dag, är bara för slö att kommentera, vi borde skypa någon dag också!

Hare bäst!

2010-11-15 @ 17:09:53
Postat av: Morbror Janne

Det var ingen kork din morfar hade. Det du ser är handtaget till en diskborste!

2010-11-15 @ 19:48:32
Postat av: John

neej, jag hatar that´s so funny, tjejerna sa det heeeela tiden när jag var hos micke, höll på gå av....

2010-11-15 @ 23:13:12
Postat av: Micke

Fortsätt det du gör mannen!

2010-11-16 @ 03:13:19
Postat av: Slakis

Klockrent som vanligt, du gör din grej!

2010-11-16 @ 20:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0