japp

Japp, mycket att berätta om. Eller egentligen lite.. När jag har lite att berätta om så blir de ca en A4a sida. När jag har mycket att berätta om så brukar de sluta på 3-4 sidor..

Veckans historia stod Achenback för! Den klassiske law and justice läraren gör de igen. Här kommer den:

Han frågade en ungdom i hans klass om han kunde slå på projektorn. Elev A går fram och slår på den. När ungdomen sträcker upp händerna så kommer en annan elev, elev B och drar ner byxorna på elev A, inte bara byxorna. Hela alltihop!! Elev A vänder sig om å nitar elev B i nyllet framför alla och springer ut. Elev A och B var väldigt goda vänner och båda blev avstängda av skolan. Elev A 1 dag eftersom han nitade elev B i nyll och Elev B för att han drog ner byxorna på elev A.. Förstår inte hur i hela friden elev A kan bli avstängd 1 dag för slaget. De var självklart självförsvar!!!! Tråkigt ändå att hela klassen såg paketet. (för honom)

De här är en typisk Achenbach historia. De låter sjukt mycket bättre när han berättar den och den tar kanske 10 min.

OCH de leder oss in på amerikas lagsystem! Har law and justice nu och lär mig om hur man egentligen får 500 år i fängelse. De förstår inte alls hur man kan sitta i fängelse i sverige så kort tid och ha de så bra!

I alla fall så ska jag ta ett exempel: En man bryter sig in hos en familj med ett vapen och tänker råna dem/begå inbrott.

Om detta hade varit i usa så börjar vi med att de är olagligt att planera inbrottet.(1) sen är de olagligt att tänka på att man ska begå brottet.(2) (de är självklart väldigt svårt att bevisa för åklagarna) Sen bryter sig mannen in på deras property,(criminal trespass) de är ett brott,(3) sen har man med sig ett vapen, de är också ett brott. (4) Sen bryter han sig in genom dörren, ett brott! (5) familjen känner sig självklart hotade eftersom mannen har ett vapen, ett brott! assault. (6) sen så är de också "attempted" crime eftersom de tog ett stort steg till att göra brottet. (7) Sen gör de brottet mer "aggravated" eftersom han gör de mer dåligt än de måste (vapnet) (8) Robbery eftersom han tog något med kraft(9)Sen har mannen dragit på sig a "vehicular crime" för att han lämnar scenen efter brottet.(10) Eftersom han far from platsen så har han tagit på sig brottet "evading arrest" eftersom han visste att han borde stannat tills polisen kommit. (11) slänger han bort vapnet eller något liknande, försöker gömma bevis. så är de ett brott(12)...

Jaaaa, vad kan man säga 12 brott för 1 brott? De kanske inte är så konstigt att vissa har 400 år i fängelse.

En grabb som har många år på nacken att vänta sig är Osama bin Mohammed bin Awad bin Laden eller som folket känner honom (أسامة بن محمد بن عوض بن لادن)  Har hört någonstans att han har typ 2500 år på nacken om de får fast han. Lycka till med det!

De är bara ett brott att röra en annan person som inte vill bli rörd, battery. Därför folk kan ha 500 brotts-anklagelser efter ett slagsmål.

De är ett brott att begå självmord. (lite försent kanske?!?!?!??!) Ska förklara varför så ni inte tror att de är helt tomma i skallen. Eftersom att folk ofta har en livförsäkring! När någon dör så får familjen ca 1 miljon dollar, runt 7 mille i kr. De finns folk som begår självmord bara för att familjen ska få de bättre.. Därför har de gjort de till en lag.

Avslutar med att berätta att man kan vara 15 år i Alabama för att gifta sig. 16 i pennsylvania(med föräldrars underskrift) och i missisippi kan man gifta sig dagen man föds om man är villig och känner att de är viktigt.

Tack isse!
Word Petter han är ett geni, hoppas han bjuder mig på en när jag blivit 18
Morfar, du missuppfattade. De var inte seriöst menat att folk tycker att jag skrivier "skit" Du vet att du alltid kan fråga om du inte förstår vad jag menar som med donken
Felle, jag med
mamma, du har små borrar, du får aldrig upp en normal skruv!
Petra min kära vän, självklart ska vi skypa! Blir en kväll när jag inte har 3 prov dock :)
Janne, eller en skorsten?
Micke, du med sötis
Slakis, gjort och kommer inte sluta
John, De blir bara värre och värre




Finns väl inget bättre avslut än att säga att jag kom på mig igårkväll tänkandes på Engelska, jag tänker ju alltid på engelska när jag tänker men denna gång var de så random bara. 1a gången jag kom på mig själv! (missuppfatta inte)

Somnade lycklig




Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

Blir det några diskussioner i klassen, jag menar ifall dom är intresserade av att veta hur det är i Sverige.

2010-11-17 @ 07:25:10
Postat av: Tolonen

Living the dream, lev väl!

2010-11-17 @ 19:05:32
Postat av: 36

vad jag har hört så är det olagligt att begå självmord i Sverige också... amerikanerna är kanske inte så speciella som man tror :P

2010-11-17 @ 19:13:18
Postat av: Jan

Jag skulle inte vilja tappa en tvål på ett svenskt fängelse heller.

2010-11-17 @ 21:45:56
Postat av: Tom

Fyfan jag stod imål idag i ishockeyn och jag förstår varför du flytt till usa! Ljumskarna är ju åt helvete och jag höll på att dö.



Grym b-logg för övrigt toamen!

2010-11-18 @ 01:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0