High school drama och en bra dag?

All high school drama.. Den är överallt. Den är riktigt töntig, onödig och amerikansk.

Den går ut på hur du ser ut, hur populär du är och vilka du hänger med. Ett typiskt exemel på high school drama: Jag går med en tjejkompis i korridoren, alla kollar på oss som att de aldrig sett en människa förut och nästa dag är man tillsammans. Dagen efter de så går ryktet att man gillar någon annan eftersom jag snackat med en annan tjej.

Ett annat bra exempel: Jag pratar med en tjejkompis, några grabbar som jag känner kommer fram och frågar på fullaste allvar om jag gillar damen jag snackar med. Säger jag att vi är polare så säger de att jag inte ska vara med henne eftersom hon är hängig. Hade jag sagt Ja så hade de inte brytt sig.

På Homecoming dansade jag med alla som ville dansa. En grabb kom fram till mig i band(en klass jag har, typ som orkester där alla kineser samlas.) Han ba: Tomas, what are you doing?? You can get so much better girls" Vad ska man svara på de? "Okey..??" Som att jag var ute på jakt eller nå. Själv stod grabben utanför alla som dansade och kollade. Rolig snubbe. All dessa high school drama.

På tal om denna high school drama! Ska berätta om ett high school drama som händer mig. En grabb som jag är snäll mot och snackar med(killen Saknar en knapp i fjärrkontrollen) Han kommer alltid fram till mig med sin bredste dialekt (han tar bara fram den när han pratar med mig) och pratar. Inge fel med de alls. Alltid kul med folk som gillar att snacka men de kommer till en gräns. Den gränsen drar jag när han räknar ut mina rörelsemönster i skolan. Han står alltid och snackar med någon.. Sen kommer jag och han lämnar för att snacka med mig! Jag kan ha ett bra snack med en annan kompis och han bara glider in emellan som att de inte var något. Han typ blockar samtalet. "tooammmasss, hoaw arewy dooinnng"

Vet verklingen inte hur jag ska göra för att slippa att denna grabb följer efter mig utan att vara taskig med honom. Just nu kör jag med "hörlurarna in så jag inte hör honom" men snart kommer han syna den tror jag!

Tagit en bild på 10an i No shave november. Den kommer upp nästa!


Kommentarer
Postat av: Jenny

HATA HIGH SCHOOL DRAMA!

2010-11-11 @ 04:57:43
URL: http://utbytesstudent.se/blogg/jenny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0