Hej tisdag

Tack felicia för att du kommenterade, de är din förtjänst att jag sitter här och skriver denna natt! De känns så tråkigt när ingen skriver något, gick in och kollade igen om någon läste bloggen. De fanns några happy campers

Är de bara för mig de ringer varningsklockor när mina svenska kompisar kommer in på facebook på kvällen/natten? De borde göra de...

En annan varningsklocka är när jag inte får upp blogg.se längre, sur-internet! Aja, nog om sura grejer

När jag kom till Phil idag (värdpappan) så kände jag en känsla jag inte har känt i usa förut.. En Julkänsla.. De var varmt i huset, perfekt värme.. Jag såg en underbar gran, lysande varma färger och doftljusen var tända och de var mörkt i huset. Bara ljusen som gjorde så att man såg.. Underbart var de, mer sånt

Efter de så såg jag en football match, vi fick smaka idag. Ovanlighet dock, vissa människor tänker inte med hjärnan ibland märker man..

Sverige och hertsöpojken Roger Rönnberg vann över ryssland i hockey! yayyon, fick också höra att de gick att se matcherna på internet här! SVT (och aftonbladet) verkar hata usa ibland(troligtvis tvärt om), de är för många regler som gör att de inte går att se grejer, mindre sånt

Gick in på omegle idag, inte varit inne på 2 veckor (rekord) Första som jag skrev med bodde i new jersey fick jag höra snabbt, han frågade inte om jag var en kvinna eller man som alla andra gör så jag fick förväntningar om att de skulle bli ett bra snack..

Han fick höra att jag var från sverige och då frågade han om jag lirade hockey (steriotyp för svenskar) och de gjorde jag förut, efter säkert 1 minut började vi snacka om peter forsberg såklart, den störste kanske jag ska säga... Aldrig haft ett så bra hockeysnack med en grabb i samma ålder i mitt liv, skrattade och grät på samma chatt, fick en chattorgasm. (ett nytt begrep jag kom på idag, konstigt jag vet)

Gamle peter.. gamle peter kom tillbaka till flyers så jag får se dig lira igen =)

Nu kommer lite bilder med förklaring!


Här har ni mitt julpyssel! Inte duktigt, kolla allt som ligger på bordet så kommer ni förstå nästa bild

Har har ni mina färdiga julklappar! Svinfula men gjorda med kärlek. Kolla på dem, hahaha

Paradis från momme, kommer in på de mer på nästa bild. Sen ser ni också ett presentkort på donken! De är bra roliga när de "retar" mig för att jag gillar snabbmat haha. Fick 3 presentkort på snabbmatskedjor, wow

Här ser ni min låda. Alla riktigt bra är borttagna! Dock finns de några i denna kvar som är ätbara, alla har varit där, jag var där idag och igår. När man tror att någon är god för att man har ett svagt minne av att den är god, tex de snäckformade! Ser fantastiskt god ut men när man smakar den utan att kolla på beskrivningen där uppe så blir man så besviken, man tappar lusten att äta och måste borsta tänderna. De hände mindre i denna ask än i den röda. Riktigt besviken på den röda! Många äckliga, eller så har jag blivit mer mesig. Kontentan av denna paragraf är: Tack momme för chokladen.
Denna katt älskar att sitta unden sin gran, precis som Ferdinand, dock är denna katt tjock, de var inte Ferdinand

Barb vid julgranen och klapparna, jag blev överaskad, väldigt överaskad att de gav mig lika många presenter och lika i värde som de andra värdbröderna, jag var som en i familjen. Skum känsla när jag hört andra utbytesstudenter som firat jul 24e i usa fått en sak eller sånt.. Förutom snyggviktor som fick svinmycket men de är snyggviktor de...

För att inte få frågor om varför folk firar jul 24e också är pga religion, kolla google! Vissa(eller ganska många) firar inte ens jul!

Här har vi brett med sina julklappar! Han har på sig min julklapp, han var jätteglad över den och de förstår jag, genialisk julklapp

Eric med min julklapp! Halsduken! Han fick en riktigt fet tröja också av barb & paul

En julesocka! Typiskt usa! Frågade tidigt om jag skulle få en och de fick jag =) I denna fanns allt från en jojjo till skraplotter, vann 12 dollar! Trodde jag skulle bli millionär när jag skrapade fram "vinn allt på lotten" eftersom jag sett på andra lotter att alternativen var 1000 dollar som exempel.. Vann 10 dollar, typiskt lotter!! Och de får mig att tänka på en sak..

De är hängigt att fylla 18 år här i usa men jag får faktiskt göra en sak som är coolt, lämna in och köpa mina egna lotter! hehe, kanske inte svincoolt men alltid något, se de från den ljusa sidan!

Jag hörde en spotifyreklam här om dagen, om att folk dricker i ung ålder. Gick in på en hemsida för föräldrar och jag såg faktiskt bra tips, trodde att de skulle vara tråkiga och "Omoderna" tips till "senutvecklade" föräldrar som inte klarar av att prata med sin ungdom och läste detta :

Be att få återkomma om du saknar rätt argument


"Hur bra argument du än må ha så kan det faktiskt hända att du står svarslös – eller blir överrumplad i diskussionen med din tonåring. Då är det bättre att du förklarar att du vill tänka igenom situationen eller diskutera den med någon annan vuxen innan ni fortsätter att diskutera. Det kan tyckas vara lite abrupt men det är ändå bättre än att ge vika på grund av att du saknar vettiga argument just där och då i stridens hetta."

Mamma, pappa känner ni igen detta? Mest att ni förlorat de flesta gångerna, nu vet ni att ni ska be om att få återkomma när ni inte vet ;) Väldigt bra tips faktiskt i allämhet, måste ha varit en ungdom som skrivit allt.

Inte för att jag har senutvecklade föräldrar, eller bara ibland. Vi har bra diskussioner och de kommer bli enklare nu eftersom jag är 18! hehe

Barb som lagar "spränga ägg" till den tradionella julfrukosten. Mycket tjat om tradition och de är mycket tradition i detta land dessa konversativa lirare mot vårat liberala Sverige

Hawk får sin present och travar iväg för att börja slakta den

Han börjar slita i den (ni ser den gamla julklappen i vänsta hörnet) men nu förstörde jag kanske överraskningen, tur att han inte kan eller läser bloggen

En lycklig hund men en mindre lycklig leksak

Tack mamma och pappa för min 18års-present! Förlåt men jag trodde att ni skulle ha mer smak, jag vet inte vars ni hittade denna? Inte ens teknikmagasinet säljer detta..Jag kan glädja någon amerikan med tröjan men jag kommer troligtvis inte att använda den! Kanske på nästa maskerad  ;)

Men ni har aldrig varit kända för att vara modegudar! Kan ni snälla ringa upp halebops VD eller något och fixa min puk?

Tack och ska avsluta med en sak som jag sa här om dagen i skolan som har stor betydelse för mig...

"it's easy to fake happiness" Tänk på de gott folk...

Godnatt










Kommentarer
Postat av: Kyräs

Skönt att höra att du trivs! Grymt roligt att läsa din blogg, du borde ta dig mer tid att uppdatera! :)

2010-12-29 @ 14:46:53
Postat av: Sture

Jag köpte t-tröjan på Aranda, du kan ge den till någon av dina värdbröder

2010-12-29 @ 15:53:05
Postat av: HEJTOMASDETÄRERICA

den vita är ju asjävlagod! :O

2010-12-29 @ 18:27:46
Postat av: toam

Haha som att du inte brukade sitta uppe hela nätterna vid datorn när du hade jullov och även nu när du har det? =)

2010-12-29 @ 18:30:59
Postat av: toab

oj fel namn

2010-12-29 @ 18:31:22
Postat av: Mamma Lena

Hördudu du, när har du vunnit en diskussion.... ? Ingenting kommer att förändras bara för att du är 18 år. he he

Vi får ställa till med försenat födelsedagskalas när du kommer hem. Tröjan var från Stures Lena och inte från mig. Jag matar dig med pengar och choklad,det får räcka, plus att jag skickat massor med kramar till dig. Saknar dig gubben, men glad att du fick möjlighet att göra detta utbytesår. Tiden går fort.

2010-12-29 @ 18:54:04
Postat av: Micke

Go jävla toamen, sant med trisslotterna, bra att se det från den ljusa sidan!

2010-12-29 @ 20:35:29
Postat av: Joooonatan

JAG HAR EXAKT SAMMA SVERIGETRÖJA SOM DEN PÅ DEN SISTA BILDEN!!!

2010-12-30 @ 05:17:08
Postat av: FELICIA!

Alltså hej jag orkade inte läsa allt det där! Jag har inte fått mitt julpaket än för posten är så jääävla långsam!

2010-12-31 @ 03:52:45
URL: http://aicilefs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0