En vanlig dag i skolan

Hej på er, jag ska berätta om några saker som händer varje dag

Homeroom, kommer alltid in först, 20 i 8! Samma tid varje dag, i svenska skolan är jag den som alltid är sen. Inte varit sen en dag, en lektion än så länge.

Sen kommer en tjej in, från första dagen så har vi hälsat (eller vi ler typ som en hälsning)
Efter de kommer de 1 dam som jag börjat hälsa på de sista dagarna

Sen kommer John, en bro shake (handskakning)  men vi pratar inte så mycket, efter john brukar coleman glida in och en till bro shake skapas. Gjort såhär varje dag nästan, inte första veckan eftersom jag inte kände någon då.

Sen går jag mot spanish, träffar en kille på exakt samma ställe varje gång, sträcker ut handen och en "klapp" kommer.. Sen går jag förbi en massa yngre och alla borrar.. (kollar ner i backen när de går förbi) Slår alltid på en bra låt när jag går till spanskan så är alltid på bra humör! Alltså, driver spotify med mig?!?!? 2 gånger "snart är de fredagsmys"...

Sen kommer grabben jag skrev om innan! "hows it gooin tomas" Han som alltid gör till rösten, han får också en klapp! Sen kommer en idrottslärare och en hälsning sker.

Skulle kunna hålla på såhär i flera dagar att berätta om alla jag hälsar på men en sammanfattning bjuder jag på

Eftersom vi har 41 minuters perioder(lektioner) så blir de att man träffar samma folk varje dag på exakt samma ställe om inte personen kände för att löpa den dagen, 80 % av fallen så äre samma. Ganska roligt eftersom om de kommer 20 pers mot en så vet jag turordningen på folket som kommer. De är som ett led där de har platser

Nog om de. Ska föresten snacka med rektorn om att få ta med en kamera och filma en skoldag, typ en kamera på kaggen så ni ser hur de är i mitt high school liv! Eller så skiter jag i att fråga rektorn eftersom jag alltid velat bli inkallad till rektorn.. Inte för att de är så roligt men för upplevelsen.

Alla är rädda för rektorn här i skolorna. Lärarna tar alltid exempel om rektorn.. Tex. När ni gör den här filmen, tänk er att  dr. young kommer in och och inspekterar. (han är ingen riktig doktor som jag också trodde i början, han kallas dr för att han hade högsta betygen de gick att ha i college och därför kallas dr...) Ett annat exempel är från public speaking: "Om dr. Young kommer in nu och jag måste vara en bra lärare även fast jag är sjuk och inte uppklädd så måste jag göra de." Typ sånt säger lärarna hela tiden, de kan bli sparkade på fläcken och de är ganska mycket fjäsk som försekommer...

Svenska skolan behöver lära sig när de kommer till respekten till rektorn i skolan, de finns inte en person i skolan som inte hälsar på honom när han står i korridoren, de är töntigt men man känner sig tvungen..

På tal om DR. Young eller hans ghettonamn G-young, första dagen jag träffade honom så frågade han om jag var duktig på att prata engelska, svarade något i att jag kunde snacka men är här för att lära mig...

Den dagen är speciell eftersom vi skakade hand. Jag har en ganska bra handskakning, blir ofta hyllad för den. Den är väldigt formell... Men denna "G-young" krossade min hand..Jävlar va stark han var, men inte gav jag mig, tryckte tillbaka med all kraft jag hade, pressade som en dåre. En normal handskakning är kanske 3 sekunder eller om man gillar den 5. Denna var 10 kanske 15! Så jag släppte vid 5 sekunder eftersom den var bra men med hård. Han fortsatte och jag förstod att han inte skulle sluta förän jag krossade hans hand..

Lyckades inte krossa hans hand men gjorde ett bra försök.

oj vad långt detta blev som vanligt. Kunde inte behärska mig..

Såhär ser jag ut när jag inte kan behärska mig, bilden kommer från den sista dagen i no shave nov!
Ni ser hur brutalt mycket de är.. Ska dock säga att bilden ljuger eftersom man inte ser allt
bakom min sjukt vita hud..

Just de, jag måste bjuda på en bild på håret också! Mina Amerikanska frilla!

Tullen har typ snott mitt godis! De tar ju allt för länge...

G-night Hälsningar från G-Young

Kommentarer
Postat av: Isabella

Dom har tagit mitt också! :( Men jag tror det är för att folk skickar mycket i juletider :)

2010-12-17 @ 20:47:50
URL: http://isabellasplace.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0