De blir att läsa i 2 omgångar för att komma igenom detta!

Vars ska jag börja? Finns riktigt mycket att skriva om jag kommer ihåg allt jag har tänkt skriva om! Drar lappar ur hatten och de börjar med:

Först ska jag bara gratulera och tacka min fader som kom ihåg att jag hade namnsdag igår! Tack pappa (morfar kanske kom ihåg de också, eller var de barb?)

Jag har tryckt allt godis nu (förutom klangs och malin present.) Alla var ganska lätta att komma på, klurar ännu på de som ska göra mig het! Som att jag behövde de eller????

De ska bli roligt att öppna alla presenter från sverige, längtar mest efter efter Ett visst paket, du vet vad jag menar hähä Tack pappa, mamma, momme, morfar och klang, malin och så småningom Samme(+hemlig gäst?!?!)

På tal om samme, tack så mycket för kärleksbrevet jag fick i "paketinlägget" De värme och jag får önska dig en fantastisk jul, hälsa bror din att han hade fått min gamla tv om jag hade varit hemma ;) Vi får se om du lyckas få fram paketet i tid till julafton här i usa och MIN FÖDELSEDAG för alla som inte har koll.

Kul Agneta att du läser min blogg, god jul och gott nytt år och jag ska försöka att ha en fantastiskt "myndighetsdag" eftersom jag inte blir ett dugg mer myndig här i USA!

Eftersom att En viss flicka har klagat på att min svenska blivit sämre så ska jag fira med att bry mig ännu mindre detta inlägg! Jag kan dock hålla med att den har tappat sin klass.. Den har inte blivit lika dålig som morfars men jag har tappat några ord och vars man sätter ", . " Svårt att förklara

Shit, de är redan långt och jag har inte ens börjat komma till de jag tänkte snacka om... AJA

Som jag skrev innan så var de en "dröm" att bli inkallad till main office där G-young sitter (våran rektor) Sista lektionen så ringer de i telefonen i klassrummet, läraren svarar och hon ler brett och kollar på mig! LYCKA ELLER KAOS?!?! Jag tog de ganska bra eftersom jag visste att jag varit en duktig svensk pojke som inte visste bättre eller att de inte funkar så i sverige så de är lugnt om jag gör fel...

Går ner till kontoret och de står en mamma i sina bästa år, hon håller i en jacka, samma jacka som jag beställt! YÄÄÄY, den är här!


Vilken kung jag komma känna mig som när jag glider med den i luleå, här kommer fler


Rättstavat å allt

DL står för defensive line och tvärt om med OL!


Jackan är lite smutsig, precis som jag ;) De ska sy dit en fotboll på ryggen också så den blir extra fet!

Nog om bilder för ett tag! Jag var på NHL här om dagen, de var julklappen till pappan i familjen Paul!

Åker bil i ca 1 timme och trafiken är kaos, tutande amerikanare och stressat folk.. När vi kommit fram så ser jag arenan, ser ut som coop arena typ..

Går in och ser dessa damer, jag ska återkomma till dem senare.. I alla fall så betalar vi oss in och de sprutar flygblad, de matade säkert 10 flygblad och reklam på en direkt.. Har lärt mig att tacka nej eller köra "jag ser dig inte, fråga någon annan"

"vi tar rulltrappan" Va? rulltrappa? Arenan måste vara större än jag trodde... De var den faktiskt. I alla fall så sätter vi oss och de första jag ser är:

Gamla flyers! När dessa grabbar gick in på isen så hörde jag plötsligt JAY Z i högtalarna med ett sjukt tungt beat och jag blev chockad eftersom att de var så högt och att de var bas!!!! Satt och diggade till JAY och annan bra hip hop! De borde ta efter i sverige och showa mer, i sverige har de ljudplattor för att få bort ljudet och sen så har de en lag att de inte får vara för högt på evenemang. Kanske därför inget storband vill spela i sverige länge, för att de inte kan dra på!!

Jag kommer ihåg när jag samlade hockeykort och fick flyers, var alltid less eftersom de vara kassa... Nu när jag kollar på tabellen så ligger de 1a i båda ligorna! Tiderna ändras


Ett bra slagga på uppvärmningen, dock satt den inte i krysset som jag förväntade mig, inge janne sandström här inte!

Vad konstigt dedär blev med texten, i alla fall så ska detta föreställa introt till allt! Arenan var släckt och alla var pumpade! Låten var igång och alla väntade spännande, jag förväntade mig att arenan skulle sprängas eller något men de vara ganska mesigt när de kom in...

Alltså, jag trodde aldrig att jag skulle säga detta men jag har blivit lite kär i nationalsången... Känns typ dåligt att skriva de men haha.. Hon som sjöng nationalsången var riktigt duktig, proffs!


De var lite häftigt faktiskt, hela arenan var i färgerna och de kändes bara coolt, inte som våran nationalsång, den är lite tråkig tycker jag..(ska dock säga att jag aldrig kommer säga pledge i skolan för de är något helt annat, lång historia)

Matchen börjar och de är snabbmat överallt!! Alla är feta runt om oss och de är ÖL överallt, de är värsta grejen att dricka öl här i usa på sportevent... Små muggar så de går flera gånger..

LEETS GOO FLYYYERS! Hörde man då och då, de har ingen klack som i sverige utan alla skriker, de var runt 19.000 pers på matchen och man hörde de när folk nära skrek de.. De hade bara en "ramsa" och de var "lets go flyesr" Tråkigt men sant. De blev bara bra tryck 1 gång och de var efter de hade släppt in 2 mål och då var de försent..

På tal om klagande, alla..nu ska jag svära Jävla gubbar som klagar på allt!! Ölen+ feta gubbar + att de får spö i matchen är ingen bra mix! Dock är de en rolig mix eftersom man får höra genialiska kommentarer från gubbarna som har betalat för matchen

"what a fuck, they're from florida"
" they're playing with Fucking palm trees"

De var kanske inte så roliga här på bloggen men live var de genialiska.. De finns mycket mer och de är bara roligt när de säger de..

De buade direkt när de gjorde något dåligt som felpass och liknande (hela tiden alltså) och de var brualt ibland, de är inte barmhärtiga som i sverige nästan...

De var typ inga avlåsningar, de var som i NHL 06 där målvakten passar ut den till spelarna direkt när de tar i pucken.. MEN NÄR DE TOG I PUCKEN.. Så var de tv-reklam.. Och de stannat av hela matchen i 3 min.. De blir som 20 time outs, de var löjligt många

När de blev dessa avbrott så kom de in 6 lättklädda damer med konståkningsgrillz och skottade(skjöt framför sig) snö! Sen kom de in 2 grabbar med fetspadar och skottade upp de! Ganska bra jobb dedär, 19.000 tusen pers kollar på en när man skottar snöö


Matchen såg ut såhär 0-1.. 0-2..0-3...0-4 och då byter de in andramålvakten, alla buar BRUALT MYCKET!! Fattar inget, man buar ju inte ut andramålvakten när han kommer in. Frågar värdpappan var som händer och han förklarar att andramålvaktens namn var "bouhcher" eller nå och de skrek BUUUUUUUU som en hyllning, de var svincoolt när man fattade! =)

Gamlingen drog några feta blockar och då buade jag plötsligt åt honom. Läckert

De var en fet gubbe som drack allt för mycket öl till höger om oss.. Han gick säkert på toa eller köpte mer snax, öl 15 gånge, inge skämt.. De var riktigt stört och han vad om ursäkt varje gång men man blir ju förbannad när man måste ställa sig upp 150 gånger (Hans kompisar var likadana)


Här ser ni vars vi satt, ganska högt upp men jag var jätteglad över platserna ändå! Här står de 0-5 som ni ser och dessa 19.000 har blivit 7.000! Alla svek i 3e och gick hem.. Var en stört rolig grabb i raden brevid som dissade alla som gick hem, många roliga saker nämnde han.. Tex när 1 pappa och hans 2 söner for hem (de enda florida panters fansen i hela bygnaden)

"ha en säker resa hem, bara 15 timmar med bilen rakt hem på 95an" Blir mycket bättre på engelska och när han är packad haha


Kolla vad jag hittade, foppa is alive! hade lätt köpt en tröja om de gick.. Han är legendarisk här i flyers, dock inte lika genialisk så att de inte använder hans nummer som i colorado där bara han får använda 21! Såg en rookie använda 21 och svalde mitt gråt och hjärtat gick i tusen bitar, kanske inte

Nu har jag skrivit säkert 4000 ord och 3 A4a sidor! Typ 10 A4sidor med bilderna. Ska avsluta med en poem (dikt) som jag skrivit. Eller de är en found poem eftersom jag satte ihop den från ett magasin (som uppgiften var)

Här får ni min MVG-dikt om någon har varit så tapper att läsa såhär länge haha


Lonardo Da vinci said:

It's possible

to revial the paintin's model.

Left eye, L and V

A name?

His name.

Preliminaty investigations carried out

mistake or set by the artist?

Vinceti is posetive.

So am I

BOOM 100 % rätt i nyllet på alla andra eftersom jag var den enda i klassen som satte 100 % på den, nyllet på alla amerikare och nyllet på amanda liiiikaaamamaaaaa som inte gillar att jag skriver långa inlägg!

God jul, eller jag hoppas att jag hinner skriva en gång till innan..

Kommentarer
Postat av: Petra S

Jackan var grym toam!

Vi måste ta och skypa nu någon dag under jullovet!

Vill bara önska dig en GOD JUL där borta, du verkar ha de grymt!

/ Petra

2010-12-23 @ 12:52:27
Postat av: Samme

Haha, ska hälsa min bror! Hur som helst så kan det hända att paketet inte hinner fram i tid.. Det är ju tydligen kaos över hela Europa pga 10 cm snö!!?!?! Bara i Luleå man fixar det.. Men det kommer när det kommer, hoppas du uppskattar det! Och se till att ha en fin födelsedag, en god jul och ett gott nytt år!

2010-12-23 @ 13:54:51
Postat av: Erica

Tror du slog nick nu ändå! Och ja, jag läste hela. Snygg jacka, rolig match, epic dikt osv. God jul, grattis, gott nytt år och vi ses i skype!

2010-12-23 @ 15:36:12
Postat av: Morfar

I am proud of you-

2010-12-23 @ 16:58:36
Postat av: Rose-Marie

Gillar dina inlägg, oavsett längd. Stort grattis på myndighetsdagen :)

2010-12-25 @ 11:40:01
URL: http://rosand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0