Vars 'a'r Ikea?

Skont! Familjen har fixat so jag kan doma har i usa. Jag ska doma typ 6oringar som har bloja och nappflaska. De blir sakert roligt. De ser som inte att de gor att "utvecklas" och att jag ska stanna dar! Ska forsoka snacka upp mig till 10oringar som jag domer i sverige.. Eller? Var po Bretts match och domarna dar log po 65+.. nar de blev offside korde dom offsidetecknet po football vis! De hade verkligen ingen koll. Kollade lite med en po laktaren och systemet bygger po RUTIN. Frogade om de basta domarna verkligen var 65+? De spelar ju ingen roll om man domt i 1 or eller 40 or om man ar skitkass efter 40 or??!! Aja, de loser sig.

Betalningen ar ganska knepig har i usa eftersom jag inte for tjana pengar. Antingen kor jag "under bordet" eller so ger dom pengarna till Paul so har han lovat att ge mig riktigt fina "govor" for pengarna. Kanske en fantastisk julklapp?

De ar riktigt svort att forsto de i fotbollslaget for de snackar extremt snabbt och otydligt. De gor mycket lattare nar jag ar ensam med nogon eller nogra. Tex igor nar vi sog fyrverkerier. De var roligt. De kor fyrverkerier varje fredag for att locka turister till New hope dar jag bor. De small po riktigt bra och de backar garanterat po det. Hoppas de forstatter. De var ganska fullt po gongbanan po bron dar alla stod och kollade so vi (jag, brett, tim, rebecca och janie) Sprang po vagen.. Bilarna korde inte so snabbt so de var ganska lungt. Tills de kom en bra lastbil i bra fart. De var bra nara att Tim fick en backspegel i ryggen. Han hade fullt upp med att holla kartongen med munkar som han nyss kopt. Vad ar mer vart? Foresten. Nar fyrverkerierna smallde horde man "boooorn in the USA" fron stora hogtalare. Klassiskt


En annan klassisk grej ar frillan po alla ungdomar. H'o'ga po gr'a's, lantbrukare, donkenfolket. Ja, alla. Den ar ganska kort vid oronen och sen ar de som att de lagt en chipspose po skallen och klippt runt. Tror madonnafrillan, m'o'ssan, kommer go hem. k'a'rt barn har monga namn som momme brukar s'a'ga. (momme 'a'r mormor for alla utan spelforstoelse)


ETT problem som gor mig chockad varje gong de hander. Nar man spolar po toaletten SO SPOLAR DE OT FEL HOLL... Har borjat blunda nu so jag inte forstor psyket helt.

Ska snart fara och fixa datorn och ha mote med min CCI representant (cci ar min utbytesorganisation har i usa. Som STS i sverige)

CCI verkar forovrigt vara ett riktig hopp och lek foretag. Snackade med henne i telefon. Vet inte vilket sprok hon pratade. Hon har hand om 4 kineser ockso so hon kanske glomde byta tillbaka.

God eftermiddag.







Kommentarer
Postat av: John Sundkvist

kul att läsa din blogg toam, fortsätt att uppdatera!

2010-08-29 @ 01:36:29
Postat av: gerra

Lägg upp nå bilder! eller har du ingen kamera?

2010-08-29 @ 02:12:29
Postat av: Jan Aronson

Kul läsning!

Det är riktigt kul att få följa din resa på andra sidan pölen.

2010-08-29 @ 21:41:27
Postat av: Chefens unge..

Du ÄR en sjuk man, riktigt underhållande det här!

2010-08-30 @ 22:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0