1a gången på donken i Amerika. Absolut inte sista.

Tjabba. Jag sitter här på en liten dator typ lika liten som min hand. Riktigt svårt att skriva men man lär sig. Jag är som ni vet (mamma, momme) i New York på preperation course för att "lära" mig att överleva i amerika
Ska ta upp några stört viktiga grejer.
1. Donken är mer genialisk här i usa, tro det eller ej. Vi gick faktiskt runt på manhattan och LETADE donken. Det trodde jag aldrig skulle hända.. I stockholm vänder man ba nyllet och ser en ny donken. Man borde inte ens behöva vända något för att se en ny donken här trodde jag. Aldrig sett så många kineser jobba på ett och samma ställe! Och det var denna amerikan som skrek på kineserna vad de än gjorde. Om de gjorde något bra så klagade han. Något dåligt så skrek han. Drog 2 double cheese. En mellan coke här är som en stor coke hemma. SWEET
2. Jag gick in på toan här på stället vi bor på. ALDRIG blivit så rädd i hela mitt liv. De var på natten och jag spolade. Tur att jag gjorde det jag skulle innan jag spolade för annars hade jag inte behövt spola om ni förstår ;) De är hur högt som helst!!!!! Så nu håller jag för öronen för att inte bli hörselskadad. Fick typ hjärnskakning första gången så nu är det redan försent

3. När någon frågar "wzup" här i usa så menar de såklart inte "vad händer" utan bara "hey" och det är kanske inte så lätt att fatta första gången så såklart svarade jag typ. tjabba, typ inget. chillar, dudå? Och han kollade på mig som att jag var från månen.. 

4. De är så fruktansvärt varmt och fuktigt så man inte vill gå ut på dagarna typ. De är dock underbart med air condition på alla affärer så man går ofta in bara för att svalka sig

5. 5e och de största i-landsproblemet är VARS ÄR ALL COKE?!?! på frukosten kan man välja mellan allt från pepsi till mountain dew. MEN vars är coken?! Hoppas björn läser detta och skickar lite coke från ica.

De var allt. De värsta i-landsproblemet som ni ser är coken. 

G-night
/toam

Kommentarer
Postat av: Pappa Sture

Kul att du börjat komma i gång med bloggen, hoppas du får igång din egen dator snart, har åxå varit i NY innan du föddes, det var typ i september, mycket varmt/fuktigt. Glömmer aldrig när jag skulle gå på toa först gången på hotellet, när jag tände lyset så rusade en stor kackerlacka mot mig, då blev man ganska spak. Hälsningar Pappa

2010-08-18 @ 21:37:05
Postat av: Frilloe

Kommer bli att man läser denna blogg nu i 1 år ;p

Hoppas du har de bra där i USA tömen! =) pöss! =D

2010-08-18 @ 22:12:25
Postat av: hanna

Nåååh lilleman, ta det (inte) lungt där borta <3 Och uppdatera bloggen ofta liksom, bloggerboy!

2010-08-18 @ 23:49:40
URL: http://ghetto-crush.blogspot.com
Postat av: Mamma Lena

Tänk vad du får uppleva mycket och säkert blir det jättespännande imorgon när du ska åka till New Hope och träffa familjen. Läste att Brett skrev att de har fotbollsträning kl. 07,00 på morgonen. Det var tidigt men då blir dagen så mycket längre. Hoppas du får två till bra dagar i New York, allt är inte Donken. Har du provat White Castle matkedjan som var med i undercover boss. Take care

2010-08-19 @ 06:50:45
Postat av: Eken

Stabilt att du börjat leverera både på bloggen och viktmässigt! ;)

2010-08-19 @ 11:53:05
URL: http://ek08.blogg.se/
Postat av: bro

Fan vad skoj! Har ni varit nå i madison square garden? Eller times square? Lägg upp lite bilder så man får se! Ta hand om dig!

2010-08-19 @ 16:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0